Vánoce jsem měl vždycky rád, ale řekněte sami, co to bude za svátky klidu a pohody, co to bude za oslavu křesťanství, jak si máme užít připomenutí narození našeho Spasitele, když to budou Vánoce bez Eliáše?

Kníže pekel dojíždí na móresy představitelky Libuše, která chce z Ulice, a tak neurotičku desetiletí odvádí kudrnatý kreténoherec z oblasti a s ní se loučí i celá její crew. Čert vem oraženého masturbanta Borise, toho přejet v pátek auto, ani se na gauči nepřevalím, ale Eliáš, Eliáš, to je největší seriálová ztráta v dějinách sadismu a s mou nejoblíbenější postavou Ulice umře i kus mne, který bude každou noc pod peřinkou doufat, že se na Barrandově jednoho dne někdo probere, zavolá do Dejvickýho, jestli má génius Myšička za tři roky volný měsíc, a Eliáš se s nabitým plamenometem a plně rozvinou duševní poruchou vrátí někoho týrat, jiného společensky zlikvidovat a okrást a ve finále třeba utrhnout hlavu třem náhodně kolemjdoucím dětem.

Jeho předvánoční loučení má styl. Ó jak já se bavil, když zmáknul idiota Borise, který šel říct své již brzy hladové a znovufetující matce, že se stěhuje k Eliášovi.

Humor mě ale přešel hned, jak jsem si uvědomil nelogičnost její reakce. Mně oznámit rozjívený oďobaný sedmnáctiletý výrostek bez budoucnosti (práce u linky v Mladé Boleslavi nebo na vrakovišti není budoucnost), tak slavím tři dny a pak se normálně s amantem zařídím pro sebe.

Vůbec ty figury okolo celé Liborovy popravy by se vůbec neměly dostávat do děje. Třeba to, jak si Liborek ve středu šel hned postěžovat té staré rašpli Amálii… bože, jak já tu krávu nesnáším.

Vlezlá babizna, co kafrá absolutně do všeho, do čeho kafrat nemá, protože jednak její zkušené pseudorozumy nakoukané z Prima Love oběť dobře zná, a potom, když vo něco jde, předvede Amálie vždy to samé, ostatně viděli jsme ve středu – její zlomený syn se dostaví se svým příběhem (Ojojoj, Libuška mi dala kopačky kvůli mladšímu, co ho má většího a ke kterému cítí Libuška city, zatímco ke mně ne, no to je divné) a Dana Syslová aka Amálie předvede svou obligátní hereckou polohu, tedy udělá dlooooouhý povzdech a praví: „Jo, s tímhle ti asi nepomůžu, to nikdo,“ a pak si opře hlavu o ruku, dlaň má přes pusu a nepřítomně čumí do blba, což je rada jako stehno.

Buď jak buď, neurotický balíček esenciálního neštěstí, nevděku a tiku Libuška bude konečně pryč a seriál díky tomu ztratí největšího zloducha všech dob, kterému zlo č. 2 Miloš nemůže konkurovat. I když…

Docela by mě zajímalo, co Kašperské Hory televizi Nova udělaly. V jejím podání je tato destinace, která dala světu Milošovi rodiče i Miloše samotného, naprostým peklem, odkud raněná laň Emma pravidelně prchá a kde trpí.

Seriál přitom, ve své snaze podbízet se zákazníkům Lidlu, no prostě chudému proletariátu, a nás, pražskou kavárnu, nemyslí, odmítá při všem tom šikanování Emmy vyslovit nahlas jednu věc, ŽE TA NÁNA SI NEMÁ DŮVOD STĚŽOVAT!!

Ježíši, ty esence slzavého údolí, proč nejsi doma v Kašperkách na statku v maštali u vidlí a nedržíš hubu?

Je ti 13, nebo kolik a nemáš co někam utíkat, volat Linky bezpečí a srát kašperskou část rodiny svým vzdorem a pražskou neustálým otravováním!

Toužimská je tvá biologická matka a Miloš její manžel! Když ten řekne, abys poklidila ve stáji, dala kravám a pak jemu, tak to máš udělat, stejně jako když tvoji rodiče očekávají, že nebudeš zdrhat do Prahy a tam na ně bonzovat Liškům a institucím, tak je ideální sebrat se a jet do Prahy bonzovat!

Myslím, že by tě měl Miloš víc mlátit, protože začínáš být pěkně oražená a mně se zdá, že začínáš být přesvědčená, že máš na názor dokonce právo.

Co by za to jiné holčičky daly?! Mít doma teplo a hračky, dvě milující rodiny, jednu v Praze, druhou na venkově, po Milošovi, ty blbko, navíc budeš zjevně se svým dementním instalatérobratrem dědit les, polnosti, statek, rybník a cihelnu (zdravím ducha Karla Imfelda Práchenského!, pozn. aut., pro Cimrmanology, kterou diváci Ulice nemohou chápat)!

Copak Emmu někdo zneužívá? Zavírá ji do sklepa? Omezuje příděly jídla? Kdepak, Knobloch jí dá na prdel (zřejmě zlobila nebo dělala ksichty, čili adekvátní trest), na což vrchní seriálová trpitelka reaguje skutečně „odpovídajícím“ způsobem. Namísto aby poděkovala panu Knoblochovi, že jí nezpřerážel hnáty, a jala se pokračovat v úklidu hoven v sekci býků kravína pana velkostatkáře, který ji laskavě trpí na svém panství, tak o své vlastní vůli (?!) prchá do Prahy k Liškům a volá na Linku bezpečí (!!!???)!

Škoda že má seriál působit osvětově a reflektovat aktuální společenská a sociologická témata. V reálu by totiž Linka bezpečí dotázala Emmu, zda se dovolala na správné číslo, protože by jí bylo divné, že asi po roce nevolá dítě, které:

  • si dělá srandu
  • někdo jej šikanuje
  • někdo jej sexuálně zneužívá
  • bylo svědkem trestného činu
  • bojí se domů s poznámkou

Ale kdepak Linka, ta místo aby zmatené teenagerce se sklonem otravovat všechny okolo svým relativně normálním osudem vysvětlila, že v jiných částech světa existují děti-sirotci zcela vyhladovělí, bez přístupu k pitné vodě a na útěku před válkami, tak té obtěžovatelce bez povědomí o realitě skutečně tíživého života ještě snad pomůže??

Než si definitivně řeknete, že jsem kretén, laskavě si bez předsudků se mnou zrekapitulujte Knoblochovu situaci: Venkovský sedlácký synek se slabým intelektem, zásadovostí a ráznější povahou má na krku esenciální zmar – Toužimskou, padesátiletou, ztrhanou alkoholičku s vrásčitým ksichtem a nulovou perspektivou, umocněnou neskutečně držkujícím synátorem-učněm a pubertální dcerou, která vnímá svět optikou svého tanečního kroužku, svého kvartálně prchajícího dojemného čokla a tupé pěstounské Liškovic rodiny, která v show ztělesňuje typickou českou nižší střední třídu, tedy je neštěstím sama o sobě.

Knobloch dojíždí za prací do jiné země EU, má na krku staré rodiče, hospodářství, Toužimskou v přechodu a její stěžovatelskou nánu, aby mu ještě sem tam přišel něco drsného říct ochranitelský instalatéroblb bratr Emičky, který je divákům strašně sympatický, přestože jediné, co v Ulici dělá, je akce, v rámci které jednou za tři měsíce přijde na návštěvu v umolousaných montérkách (je to jediný kostým, který ve fundusu u cedulky s jeho postavou visí???) a za neustálého žvejkání nahodí tři drze žoviální poznámky směrem k tyranovi a s pohrdáním odchází.

Kromě nepochopitelné sexuální touhy po Toužimské tak racionální divák nemůže chápat, proč Milan celou rodinu Toužimské prostě nezmlátí a nepošle s ČSAD směr Florenc!

Ještě mě zarazila jedna drobnost ve čtvrtek. Opravdu nechápu, kde bere osazenstvo slepičárny, pardon kadeřnictví, odvahu posmívat se Simoně kvůli její zamilovanosti do kulhajícího mašinfíry s dobrým srdcem.

Zejména Farská s Havlíčkovou by měly sklapnout. Ta první neví, jestli je v přechodu, nebo ve smrti a zda chce dožít sama, s někým, s nikým, s Oldou, s flaškou nebo nevím čím, a druhá má za sebou tři měsíce normálního vztahu se zrzavcem (kterého nám někam tvůrci schovali, aby se jednou za dva týdny zcela zbytečně vynořil, jako že ještě trochu žije), ale předtím Romana, jak jsem pochopil, celý život byla někým mlácena, případně od někoho utíkala a něco tajila, no prostě nebyla schopná si najít odpovídajícího chlapa.

A jen se celý život podváděná a zesměšňovaná Jitka jako že postaví na vlastní nohy a Romana to samé, začnou se obě dvě posmívat citům a činům Simony, která je sice šestnáctkrát blbější než ony dvě dohromady, ale když to zprůměrujeme, je to Simona, kdo jedná zcela běžně a kdo si zaslouží trochu toho štěstíčka, zatímco především Romana by zasloužila přes držku za to, jak pořád buď čumí, nebo fízluje, ač sama strávila první půlrok v seriálu neustálým vyčítáním všem okolo, že se jí vyptávají na soukromí.

Závěrem bych rád vysvětlil, proč zásadně ignoruji „milostný“ trojúhelník Ota – velká prdel – krásný fyzikář… Jordánovou nemám rád, její postava je dávno zcela zbytečná, jen vyplňuje vatu ve škole, protože tam pracuje Maciuchová – nejvyšší morální bytost vesmíru, a tak se tam musí něco dít.

Proto scenáristé, kteří musí kvůli EU akcentovat problémy českého školství a dospívajících, pošlou velkou prdel učit na její alma mater, kde prožívá to, co každá druhá, tedy jednomu se líbí, ale ona chce jiného, který už má jinou, fakt námět jak stehno, a aby jako byla taškařice, tak ten první je kretén, že mu není rovno a je tím zábavný.

Ve výsledku neexistuje jediný divák seriálu, kterému by nebylo jasné, že Jordánová nakonec stejně skončí s tím krásným fyzikářem, co ho hraje ten divnej z Comebacku. Všichni to víme, haló, Novo!

Neslyšíš, neurychlíš to a my jsme a budeme deptáni nekonečnými Otíkovými klauniádami, ze kterých jsou seniorky u bedny u vytržení (Ota peče perník a nedaří se, jochocho), ale já chcípám.

A dost, příští týden nás čeká loučení s Eliášem, na které se musím připravit, přijdu v pátek v černém a nebudu měsíc na Nově s nikým mluvit.

Protože to je špatně.

Protože Eliáš je Bůh a Amálie kráva.

Protože to je možná moje Ulice!

Vidíme se za týden…