TV Nova je prostě zabejčená, že namísto sbližování Čech a Moravy prohloubí už tak bezedný příkop, a tak je Maléřovic rodina definitivně v módu „vyhladovělá famílie na útěku ze severokorejského pracovního tábora čelí šikaně bohatýrské Prahy a jejím krvežíznivým, v orgiích se vyžívajícím obyvatelům“, což je asi v pořádku, ostatně proč to měnit, když se matka Maléřová chystá nechat osahávat od kněze, toho času na Mission: Impossible v hlavním městě, kde věří v Boha už jen nebožtík kardinál Tomášek a seriálová family ze Vsetína

Aktuálně to odnáší Rozina, ztělesnění kreténismu a naivity, protože projevit tolik demence ve střetu s třídním baličem a sokyní v lásce si nemůže dovolit ani Charlotte Štiková po ráně kladivem do palice, neb by ji okamžitě začalo okolí považovat za lidskou bytost, která byla doteď převlečená za orangutanku, depilace nedepilace…

Celý fejsbůkovo-kyber/real-erotický spektákl, kterým prochází ta Maléřovic dylina, by se přeci dávno vyřešil sám od sebe, kdyby ta slepice buďto používala mozek, případně zahájila sexuální život neprodleně poté, co ji o to buldozer dívčích srdéček požádal (dělej, děvko, jde se na to, šup, šup, v devět mám ještě šolich u té rajdy ze sedmé bé), a ne dělat fóry a prožívat každé stádium celé komedie formou třídenní truchlohry daleko za hranicemi nejen běžných teenagerských výlevů, ale za hranicí všeho.

Jak k tomu přijde nebohá intrikánka Lucie a přirozeně se chovající vošoust Dominik, které už jsem se snažil vyvinit minule, netuše, co Rozina Kreténovopobožná tento plod planety Vsetín v galaxii bezbřehé debility, předvede ve úterý a ve středu. Co tito dva vlastně světu udělali?

Lucie:

  • chce píchat Dominika
  • žárlí na rivalku Rozinu
  • neb žárlí oprávně (koza Róza o Dominika usiluje), adekvátně k situaci bojuje
  • snaží se neústupnou Rozinu odradit od dalšího snažení se o jejího vyhlédnutého prince

Dominik:

  • úměrně svému věku, sexualitě a postavení v kolektivu chce ojet vše, co nemá penis a neuteče před ním na strom
  • přišel za Rozinou s nabídkou kvalitního sexu
  • podveden nečitelnou Rozinou (nejdřív jej vábí, pak mu nedá) na ni kašle a chová se ignorantsky
  • chová se vůdcovsky a přehlíživě, což mu celá parta toleruje

Vůbec nerozumím tomu, co mladá Maléřová nacvičuje a čemu se diví. Některé její ukázky nechápavosti jsou za hranicí myslitelného a nechápu její matku (ještě se k té krávě vrátím), že ji vyslýchá v situacích, kdy by ji měla spíše odvést k řezníkovi utratit, protože co s ní.

Typické ukázky demence Roziny:

  • pozve si do pokojíčku Dominika a diví se, že ten ji chce klátit, ne hrát na schovku
  • Lucie jí posílá smsky, které nemohl psát nikdo jiný, a Rozinka má v okruhu podezřelých polovinu školy + třetinu města
  • vydřenou juniorku vyláká na nesmyslné odpolední rande do Coolny evidentně falešný Dominik (Dominik se schází v noci a jinde!) a Rozina jde a čeká Dominika
  • Dominik obejme Rozinu s tím, že jí dá hubičku, ta se nastaví a následně je v šoku, že jí Domča strká jazyk do pusy
  • Dominik pravdivě informuje kolektiv na Facebooku, že „sex“ s Rozinou byl „nic moc“, a Rozina se diví obsahu Dominikova sdělení

Do toho všeho, aby bylo vidět, že moravská rodina je soudržná (zatímco česká jen fetuje a její členové jsou si navzájem lhostejní, případně si ukusují navzájem z těla kusy masa a nezřízeně se u toho opíjejí blažeností nad tím, jak ubližují, a ve chvílích neubližování utrácejí), se neustále do všeho montuje přičinlivá máti, která povýšila vlezlost do privátní sféry své dcery na hlavní bod svého aktuálního programu (když nemyslí na faráře Rybu) a předvádí přesně ty akce, které teenagerka na začátku sexuálního života touží prožívat.

Do toho všeho postava vsetínské matky v každé scéně, týkající se prezentace její starostlivosti o dceřinu panenskou blánu a zájmu o to, být chápavou maminkou, která jí rozumí, předvádí nechutnou ksichtohru, která má deklarovat myšlenkovou polohu „ani nevíš, jak ti rozumím, má milá“, ale v reálu by člověk zabil Veroniku už jen za to!

Dodávám, že aby následně sledoval mučivou snahu této slepice silou vnutit pocit, že „se jí právě teď má se vším svěřit“, a činí tak přesně v těch situacích, kdy by jí – nebýt zlomena bolem z bezpáteřní akce vrstevníka – dala pěstí libovolná teenagerka z… Ano, i z Moravy, kde nikdo netrtká a kde se souloží až po svatbě, Bůh tam je prostoupen vším a puberťáci se tam se vším svěřují už ve dveřích.

Mám dvě dcery a vychováváme je s manželkou tak, že je vedeme k totální odpovědnosti za své činy, ale mají přitom absolutní volnost. Děláš scénu? Fajn, emoce musí ven, ale sypej si ji dělat do ložnice, tady na to není nikdo zvědavý! Nechceš večeřet jídlo, které jsi před chvílí nárokovala? Nevadí, ale nepočítej s tím, že za hodinu bude matka znovu vše ohřívat! Chceš jít a rozkopat ksicht támhletomu chlapečkovi? Jdi, ale počítej s tím, že až tě seseká, budu se ti smát a ještě dostaneš doma. Prostě milá zlatá, vždy máš na výběr z více alternativ a následky znáš. Konej, jak uznáš za vhodné, máš liberální rodiče, ale každý si neseme odpovědnost sami.

Jednáme prostě zejména se starší, skoro čtyřletou dcerou Laurou (půlroční miminko Sára zatím řeší jen trojúhelník prso – bezpečí – počůrala jsem se, navíc občas dostane neprávem céres, když mě porazí v šachu) jako s dospělým člověkem, jehož názor a rozhodnutí respektujeme, a pěstujeme v ní pocit, že ji bereme jako sobě rovnou a nemusí se nikdy bát nám cokoli svěřit, protože jí za každou cenu pomůžeme a pochopíme ji.

To samé jakoby probíhá u Maléřových, kteří demonstrují podobnou soudržnost, tak, že jen dítě otevře hubu, Maléř starší vydá nacistický pokyn, případně Maléřová nepřipustí debatu vůbec, aby v situacích opačných (chceme, aby dítě otevřelo hubu) reagovali přesně tak, jak sami neumějí.

Ostatně projděme si neuvěřitelný výjev z epizody 2 808, co běžela ve středu, abychom si ukázali, jak v reálu vypadá pochopení pro citlivou duši dítěte, respektování jeho aktuálních potřeb a tužeb a v neposlední řadě projevení empatie tehdy, je-li potřeba.

(Matka jde za Rozinou, která bulí v pokojíčku, protože rande nedopadlo.)

Rozina: Achich ách.

Chápavá moravská matka, opak pražské, té nechápavé: Rozinko, co se stalo?

Rozina: Achich ách. (Aneb jo, tebe jsem tu teď potřebovala coby vyslýchající a jsem celá žhavá se ti svěřovat.)

Chápavá moravská matka, opak pražské, té nechápavé: Rozinko, jestli ti ublížil! (Ptal se tě někdo na něco, vybízel tě ke spekulacím a snaze vtáhnout mě do debaty, o kterou jasně nestojím?)

Rozina: Neublížil! (Snad jsem to řekla dost důrazně, aby nacistka pochopila, že si nevybrala vhodnou chvíli k nevyžádané rozpravě matky s dcerou, respektive monologu matky k dceři.)

Chápavá moravská matka, opak pražské, té nechápavé: Ech! (Citoslovce, které jsi měla tasit za dveřmi, otočit se a jít do hajzlu.)

Rozina: Mamko, nech mě! (Česky to snad zní stejně jako vsetínsky, v pokoji nehraje skrček střílečku, je jasně rozumět.)

Chápavá moravská matka, opak pražské, té nechápavé: Nechceš o tom mluvit? (To si děláš prdel, ne? Vypadám, že bych chtěla?)

Rozina: Ne! (Tady máš tedy znovu a jasné stanovisko, s těmi dvěma předtím a dvěma v náznacích jsem se snad vyjádřila dostatečně, že chci být sama a chci mít soukromí, popovídáme si, až nebudu umírat žalem, děkuji, mami, za zájem a teď se laskavě odeber do prdele!)

Chápavá moravská matka, opak pražské, té nechápavé: Ale… Řekla bys mi, kdyby ti ublížil? (Co je to za otázku, jednak asi neřekla, případně je to na mém rozhodnutí, navíc odpovím ti cokoli, hlavně už táhni, no nic, zkusím ti sdělit ještě jednou, co aktuálně potřebuji.)

Rozina: Mami, prosím tě, nech mě! Chci být sama. (To už zní jako zoufalství dcery kvůli chování matky, snad to mé tupé matce dojde.)

Chápavá moravská matka, opak pražské, té nechápavé: Rozinko, nebo ti řekl, že o tebe nestojí? Rozinko, není to poslední kluk na světě, i když ti to teď možná tak připadá. (Dělá si prdel?)

Rozina: Mami, nech mě!!! Prosím tě!!! (Týrané dítě mele z posledního.)

Chápavá moravská matka, opak pražské, té nechápavé: Víš, že se mnou můžeš vždycky mluvit? O všem! (Fakt? Chci abys chcípla!)

(Odchází, ale mučivá nejistota, že se může vrátit s dotazem, zdali si přeci jen nechci poklábosit, zůstává.)

Maléřovi jsou vůbec nechápaví idioti do jednoho, což je pravá příčina jejich neštěstí, zatímco scénáristé se nám snaží vnuknout myšlenku, že to jen Praha a nic než Praha a její zhýralost přivádí rodinu z gulagu do neštěstí. Přitom se Maléřům v Praze neděje nic, co by se podobně debilní rodině z Prahy nedělo na (nedivte se, musím psát „na“, neudělám to a tumáš dvacet mailů tam odtud za každé „ve“) Vsetíně.

Malého hajzla Filipa šikanují na fotbale, za což nemůže ani Praha, ani spolužáci, ani fotbal. Podobného šmejda by totiž šikanovali i v oddílu mladých foglarovců při diecézi na Velehradě, a to prostě proto, že tuto bytost nešikanovat nelze.

Rozina dostává čočku naprosto správně, akorát dít se to na Vsetíně, Dominik ji prostě znásilní, s otcem si to pak vyříkají u slivovice a je svatba a jaképak s tím cavyky.

Maléřová dostává najevo nevoli okolí (Růža, dcera, Nyklová, syn atd.) jen proto, že je zbytečně přičinlivá a vlezlá, což neví, Maléř je typickou ukázkou rčení „káže vodu, pije víno“ (děti, nekuřte, nepijte a já si jdu dát čouda a pět dvanáctek k Henrymu, Rozino, dotkne se tě a já ho zabiju a teď sypej dělat domácí úkoly, já jdu flirtovat s tou kozatou do hospody apod.) a o mladém bych ještě dodal, že… Víte co, o držkujícím skrčkovi z telenovely se už bavit nebudeme, nebo rozkopu monitor a tento článek nikdy nevyjde.

Závěrem dnešního úseku o Maléřových, kterým jsem se tuhle jako tématu zavázal maximálně vyhýbat, dodávám, že nobelovku za vypuštění dcery s důvěrou za chlapcem a celkové nebuzerování by matka zasloužila už za větu: „Ale prosím tě, do pěti doma, pozvala jsem pana faráře na večeři.“

Čestné členství v Mense a doktorát z ontogeneze dětské psychiky by měl automaticky dostat Maléř za dvě epizody trvající dilema na téma „proč si mě dospívající dcera vyndala z přátel na Facebooku“, k čemuž bych tedy ještě připojil vzkaz pro scénáristy: ANO, DĚKUJEME ZA REFLEKTOVÁNÍ FENOMÉNU FACEBOOK V SERIÁLU, SOCIÁLNÍ SÍTĚ JSOU ZÁLUDNÉ A JAKO TÉMA AKTUÁLNÍ, UŽ TO CHÁPEME, CO TAKHLE SE ZAMĚŘIT NA COKOLI JINÉHO? Ano, vy hovada, klidně na genofond jezevců v prenatálním stavu nebo programování CNC obráběcích strojů.

Dalším dementem týdne budiž titulován Rudolf, kterého jsem obsáhle obžaloval předminule, a proto jen krátce zmíním, že teču nad tím, jak tento všeználek, co má čuch na lidi, dává od první chvíle najevo nedůvěru Pepanovi (geniální Matonoha a jeho herecký koncert mi vrátili důvěru v to, že zábavu nebude nadále obstarávat jen mumie Nyklová a tesilový technolog moci Hložánek), snaží se eliminovat jeho pokusy vetřít se či dělat zle, aby mu při první příležitosti přislíbil dvacet tisíc keš do druhého dne coby polovinu společné rovnoměrné investice do opravy veterána.

Toto učinil pět minut poté, co Pepan podesáté, co je v show, není schopen vylovit z kapsy víc než umolousané dvoukilo a krom toho, že ho má Ruda prokouknutého, jej ještě na Pepanovu nespolehlivost šestatřicetkrát upozornila jeho stará!

Gratulační je rovněž zápletka okolo chlupaté hlavy. Roman Šámal a jeho láska k přechodně zázračně zhublé prdeli Tereze Jordánové, o které nám nebylo od první vteřiny jasné, že bude eskalovat přistižením při činu dcerou chlupaté koule, což bude mít za následek třicátou šestou, ale tentokrát fakt velkou krizi Terezy v zaměstnání.

Tato krize nešla předpokládat, od první vteřiny nebylo Jordánové a Šámalovi jasné, že bude průser, nemohli tušit, že vše skončí krizemi Šámal – Šámalová, dcera Šámala – otec Šámal, Jordánová – Šámal, Jordánová – ředitelka Puklická, Jordánová – její žákyně/potenci­onální nevlastní dcera Šámalová juniorka, Šámalová st. – Jordánová, Jordánová – Jordán ml., Jordánová – Jordán st., Šámal – Puklická atd.

No prostě kdo to mohl tušit, že se to takto zvrtne, a teď se budeme všichni, zejména Jordánová, každé jednotlivé krizi strašně divit a o všech se půjdeme radit do kabinetu s Hejlovou, abychom se měli měsíc nonstop na co dívat.

Přitom je nám stejně všem jasné, že vztah s chlupatcem zkrachuje a Jordánovou bude brousit mladý fyzikář, čímž celý kolotoč nastane znovu, akorát si do předchozího výčtu krizí dosaďte Otíka za Šámalovou juniorku, jeho matku za Šámalovou a fyzikáře za Šámala, ty krávo, to máme do Vánoc o program postaráno.

A když si k tomu vezmu, že celý červen budeme žít svatbou a Alici se tutově nepodaří zabít Hejlovou, začínám si říkat, jestli by mi nebylo lépe jako věřícímu analfabetovi na Vsetíně, který nedělá nic než to, co tam dělá každý, tedy nadává na poměry, hulí trávu, sbírá šrot a každou neděli chodí do kostela snít o tom, že se taky jednou stane knězem a tím se stane v očích nejlepší MILF na vsi Maléřové tím, čím je Dominátor pro Šmuclerovou, pardon, Dominik pro Rozinu.

Ať žije chudý australský synek, který nezabije svou senilní českou matku za to, že je držgrešle, protože je slušně vychován.

Ať žije Jarda, který přiletěl.

Ať žije koště, na kterém odletí Simona a s ní debilní Ruda a jeho berle.

Ať žije vše hnusné, co najde Rozina na Facebooku.

Ať žije Dominikova erekce a Lucčiny spravedlivé úklady.

Ať žije plamenomet patřící Eliášovi, který společně s ním plánuje brzký návrat a definitivu pro životy většiny postav seriálu.

Ať žije zlo ještě větší, než mladý Hložánek coby reinkarnace Jana Cézara!

Ať žije brousek, kterým Alice nabrousí sekeru na Hejlovou!

Ať žije Ulice!

Uvidíme se za týden, přátelé…