Šéfredaktor eXtra.cz Pavel glosuje dění v Ulici, kterou sleduje jeho manželka a on se každý den po návratu z hókny nadšeně přidává…

Na úvod bych rád vysvětlil změny v minulém textu. Tak jsem se rozvášnil v detektivce okolo Peškové, že jsem vám vyblil vraha, na Nově řešili, co teď, protože to vypadá, že mi to vykecali. Uznal jsem, že je to blbé, a přepsal to, a tak se o tom, že Igondu zavraždila Miriam umělým kloubem nebožtíka Cyrila za neopětování lesbické lásky, dozvíte až v dubnu.

K hlavní zápletce těchto týdnů tak jen okrajově. Hele, to, že Jarda Hejl se motá okolo mordu a starého Peška, není úplně náhoda, jen mě baví, jak uměle ho scenáristé cpou k celé truchlohře coby pohřebáka, který Peškovi pomáhá se zařizováním funusu, protože má zkušenost s tím, že mu umřel kdysi otec a taky to zařizoval. Je to logické, nikomu jinému v Ulici nikdy nikdo neumřel, Amálie je nesvéprávná a Igonda si ho coby nebožka asi nezařídí, tak holt to je na Hejlovi, který netuší, že brzy bude zařizovat i balíčky do kriminálu. Jarda to pojal super, vůbec nechápu, proč ještě smrdí v truhlárně, měl by si urychleně otevřít kšeft v pohřebnictví, stejně se brzy vrátí Eliáš z exilu, unese Borise a sundá každého, kdo bude proti (hlavně vem Libušku, vadí mi, jak je šťastná, a mladej už je starej a matku tolik nepotřebuje), takže bude koho pohřbívat.

V úterý jsem tleskal otci Viktorie, který si do truhlárny přišel pro dcerku, která namísto do sboru chodí hrát s kapelou kluka, co ji miluje. Zatímco laická veřejnost tleská Frantově hrdinství, uznává pochopení starého Lišky pro situaci a zle kouká na otce Viki, který je zlý a brání hrdličkám ve vztahu, za sebe říkám, že by měl mladou víc fackovat a zjednat pořádek. Mám doma dceru a až mi ve čtrnácti místo kostelního sboru půjde někam do zkušebny ochutnávat taje sexu s blbečkem z truhlárky, tak ji zmaluju, dostane měsíc zaracha a hošíkovi zpřerážím hnátu, kterou ji ochmatával. Okamžitě jí zakázat kapelu a vysvětlit, že mladý Liška a jeho otec jsou fajn, ale když už chce kopulovat tak brzy, tak laskavě s nějakým perspektivním hokejistou nebo synkem z bohaté rodiny, a ne s prvním proletářem bez zkušeností se sexem a hlavně hromaděním hmotných statků.

Mladým bych se vůbec dnes, po zhlédnutí čtyř posledních epizod, pověnoval víc.

Předně Miki. Ty vole Mikuláši, naposled ti říkám, pusť z hlavy tu Míšu – blběnu vypruzenou. Jo, já vím, připravila tě o panictví a miluješ ji a myslíš si, že jiná na světě není, ale jsi ještě mladý a naivní. Sex s ní stojí za prd, dělá ti scény ve škole a je přemoudřelá jak manželka po dvaceti letech. Ty vole, ať si táhne! Ty si podnikej, bal starší holky, opíchej, co se dá, a žij. Na scény nějaké bréci, která ti bude diktovat, jak žít, máš dost času! Kapišto? Ne, já vím, dobře ti tak, tak si to vyžer, idiote, já ti radím dobře, ale to ty, zamilovaný puberťák, prostě nemůžeš vidět, a tak ti nezbývá než se tou pipinou nechat zotročit, aby ti stejně za tři roky utekla, protože ji pro změnu přestaneš bavit ty. Jo, já vím, myslíš si svoje, vždyť říkám, že jsi jak malej Jarda, nevadí, jen houšť, já se bavím. Ty vole, když vidím tu libovku, co tě balila v Coolně… A to, jak jsi otravoval Peška na ulici, otce, co ztratil dceru, svou truchlohrou o Míše, ty seš fakt idiot, že mu není rovno.

Franto, ty hrdino, jo, dobrý, seniorkám u bedny se líbí, jak bojuješ, taky bych Viki střihnul, ale ten otec vypadá neprůchodně, a navíc, hele, mám pocit, že to bude na dlouhý ukecávání, co se sexu týče, stejně není kde a nedá ti do jara, já ti nevím, já bych to nelámal přes koleno. Prostě jak to půjde, nastup na ni, vošustit a vopustit, já vím, že ji miluješ, ale podívej se, co je kolem toho za vofrky, nestojí to za to a bude jak prkno, zkus to na Moniku nebo na nějakou starší v Ulici, co je na zajíčky, užiješ si a její otec už je pravděpodobně mrtvej, tak tě nebude při přepadovce mlátit.

Mladý Hložánku, u mě seš největší frajer a děláš čest svému otci, hajzlovi první kategorie. Prostě se s tím nesereš, míříš na komoru, jen tak dál, jednou po tátovi a jeho spoluhajzlovi Masném převezmeš uliční mafii, máš všechny předpoklady. Na kámoše v podnikání a okolí kašli, jsou to nýmandi, ty míříš vejš, k teroru a organizovanému zločinu, k manipulaci a šikaně všech, co ti stojí v cestě či ti slepě věří… Miki, Boris… Ech, to jsou čurdaři, kteří nevidí dál než k ukecávání první blběny s Bravíčkem po ruce, ty seš jinačí formát, nedá se nic dělat. Hlavně si nestěhuj Mikiho k sobě, prostě ho pošli někam, domů si máš tahat kurvy, ne zamindrákovanýho blba od sousedů, se kterým si hraješ na podnikání.

A ještě pár domácích úloh pro ostatní figury a štáb:

Henry – Hele, s tou Ivanou neděláš dobře. Já vím, je to MILF, můžeš si s ní dělat, co chceš, a je volná (Etzler utekl za mladší), ale ten vztah nemá perspektivu. Neprozradím ti proč, jen naznačím, že za mord je dvacet let a až ji pustí, bude ti devadesát a to už s uzenkou moc parády nenaděláš a Ivana už taky nebude sexy, už teď je to na hraně… Čili jí dej a ruce pryč a už žádný líbačky na ulici pod voknama všech, ještě se dostaneš do řečí, a to brzy v souvislosti s Ivanou fakt chtít nebudeš. Ale máš svou hlavu, co? Tak hodně štěstí, blbečku, jen si s ní nic neplánuj od května do konce století, hihi…

Ivana – Věděl jsem to celou dobu a vím i proč. Ale to je fuk. Ty si hlavně užij sexu s Henrym, pak už to bude hodně o sexu s jiným pohlavím, než reprezentuje on. Napsal bych „věř mi“, ale to nemusím, víme svoje, co.

Hynek – Bože, zabij už tu děvku! Viděls ten kvartýr, kde to dělá s Brežněvem a mladej na to kouká? Po dobrým to nešlo, po soudech tahat kluka nechceš, tak ji halt musíš sejmout. Zkus schody v baráku vedle, tam je naděje, jak tak koukám, tam zatím nepoznají, že se stala vražda, natož aby chytali vraha. Prostě do ní drcni a dělej, že nic. S trochou umu to hodíš na Brežněva a zabiješ dvě mouchy jednou ranou! Jinak pochvala za vedení rozhovoru s Brežněvem na pivu, dobřes mu dal, škoda že jsi ho ve finále nevzal půllitrem po hlavě, ale chápu, běží to před desátou.

Libor – Ty vole, ty mě taky bavíš s tím litováním mladýho, kterej je v rozchodu, a s radama, jak na ni. Ty, starej kurevník a rozbíječ rodin, budeš Mikimu něco vyprávět o důvěře mezi mužem a ženou. Trapáku.

Boris – Prosím, zatop Mikimu v pokojíčku ještě víc, baví mě, jak se hroutí, a to se mu nic neděje. Představa, že mu fakt začne někdo ubližovat, mě rajcuje.

Starý Pešek – Nemáš adresy? Nic o dceři a jejím životě nevíš? Nemůžeš najít její přátele? A co si konečně přiznat, že to byla kráva bez trošky citu, jejíž smrt je pro tebe vysvobozením, dcera nedcera. Ještě bych vydědil vnučku, skočil na Amálii a bude zase dobře. Všecko ostatní je marast… Jo a vyřizuj si věci sám, případně poruč Amálii, otravovat Hejla v takové míře je nevhodné, utrpení neutrpení, a navíc, pomáhá ti člověk, který je v těsném příbuzenském vztahu s… ale radši nic, to nic, ne, toho si nevšímej… Prostě k Hejlům bych se nelísal, po aprílu bude jasněji, uvidíš…

Brežněv – Je to vo jedný návštěvě kosmetického salonu a větě: „Udělejte mi něco s tím obočím, hraji v seriálu a smějí se mi u bedny i na place.“

Gábina – Chcípni!

Barmanka z Coolny – Občanský průkaz ti nikdo není povinen ukazovat, nevím, na co si tam hraješ, když ti tam Adriana dealovala fet, tak jsi moc akční nebyla a teď je problém nalít mladejm drink? Abych ti tam nepřišel odpálit brčko a se mou nevzal zfetovanýho Eliáše se zápalnou lahví.

Casting – Hele, nevím, čí z vás je dcera ta ochotnice s bordelem v ksichtě, pardon náušnicí v obočí, co hrála v páteční scéně „spolužačka před knajpou ukecává Míšu, ať se vrátí do Coolny“, ale topornější výkon jsem v životě neviděl a to jsem jednou hrál u Ringa v Dívčí válce s Ester Ládovou.

Scenáristé – Hele, je to hrozně čitelné s tou vraždou. IHNED odveďte pozornost od bytu Hejlových. Nemusím koukat na Kriminálku Anděl, abych měl jasno. Navíc tuším, co plánuje Eliáš, a zvažte ještě ukončení vztahu Lumír – Milada, ta Miládka, to je taková kráva, ale taková, že mě začíná bavit, byla by jí škoda, dobrý, nemusí bejt s ním, ale hoďte ji do postele jiný figuře, co třeba starej Pešek, pojďme mu ještě přiložit, stejně už mu je všecko jedno.

Míša – Potřeba ho shodit scénou před celým kolektivem, tím jsi tomu pomohla, máš kliku, že je tak blbej, že ti to ještě odpustí, tohle zkusit na Hložánka juniora, tak už hraješ kanastu s Klárou Peškovou a Cyrilem Hejlem.

Matěj Jordán – Kubo, ty máš fakt kliku, že jsme v civilu kámoši, protože co předvádí tvoje přemoudřelá dandy figurka v posledních dílech… Máš nějaký patent na dospělý rady zkušenějším? Ty, kterej si neumíš zjednat ani pořádek v bytě a vrchol tvé empatie je kokotská rada „Promluv si s někým, s kým si promluvit nemá cenu“, případně zvednuté obočí a chlapská akce větou „Tak já radši půjdu a nechám vás o samotě“, ježíši, ty mě s tou diplomacií sereš, podívej se na Masnýho nebo na otce Viki, to jsou muži činu! Tumáš pěstí, tumáš ránu do zad ze zálohy a do cizích věcí se nepletu, nekoukaj-li z ní prachy!

Kriminalista vyšetřující okolnosti smrti Kláry – Hele, že tys doteď řídil v Praze u Bulhara křižovatku a teď ti svěřili první případ, co? Horácio z Kriminálky Las Vegas už by dávno vedl vraha za flígr a ty se poptáváš po okolí, jaká byla Pešková jako člověk. Až mi ukradnou před barákem bicykl, vím, že budeš ten jedinej, kdo toho hajzla chytne.

Jitka Farská – Už tě týden nebolela hlava, poprvé po dvou a půl tisících epizodách, nevím, co sis na to vzala, ale evidentně to zabírá.

Eliáš – Každý exil jednou končí, tvůj syn tě potřebuje a labilní Libuška přestává být kvůli tvé absenci labilní, na kolenou tě prosím, vrať se. Protože ona to možná není moje ani jejich Ulice.

Je to tvoje Ulice a já jsem tvůj věrný divák, co se těší za týden…