Šéfredaktor eXtra Pavel Novotný, který všechno ví a všechno zná, glosuje každý pátek dění v Ulici, kterou sleduje manželka, a on se už roky po návratu z práce nadšeně přidává…

Návrat Světlany je pro mě naprostým neštěstím, protože tahle hromádka prudérnosti s obsedantní posedlostí smyslem pro fair play, je u diváků děsně oblíbená, a tak mě bude ještě roky opruzovat. Nic proti Terezce Bebarové, soukromě hodná holka, ale její figura v mém milovaném seriálu, to je holé neštěstí. Věčně ukřivděná kravka bez smyslu pro humor, která si nasraný obličej a mentorování vytyčila jako hlavní bod svého životního programu. Koukali jste v pondělí? Co ta pipka předvedla Pavlovi, který šel na panáka s mou oblíbenou dvojicí intrikánů Masný & Hložánek, to by mi manželka nikdy neudělala. Scéna na ulici kvůli špatným kamarádům? Dělá si srandu? Nesnáším její emancipovanost a doufám, že ji stihne krutý trest v podobě kopaček od Pavla, neboť Pavlovi se daří v kšeftech s balkánskou mafií a Světlana, která není žádná miss, neustále pindá a v posteli je tutově marná, už ho přeci nemůže dlouho bavit. Jo jasně, nejsem idiot, Světlana je oblíbená, a tak jí scénáristé tutově chystají klasický seriálový oblouk: už už chce Pavla opustit, protože jí jeho aktivity a proměna vadí, ale na poslední chvíli zjistí, že je zbouchnutá, a pak bude 70 dílů váhat co a jak, aby si nakonec stejně jako polovina divaček Ulice řekla „Já to zvládnu“ a vychovávala dítě sama, což odvrátí její smrt v seriálu o dvacet až padesát let, ach jo.

Ano, vím, že událostí týdne byl „sex“ Lumíra a Miládky, který mě sice pobavil tak jako vás, ale tohle si mohli scénáristé odpustit. Ano, já vím, že většina fanynek Ulice vypadá podobně jako Klára, resp. její představitelka Hanka Ševčíková (oplácaná velryba za zenitem bez zásadní vztahové perspektivy odsouzená k bumbání bílého vína, lamentování nad špeky a dávání skutečně každému, kdo projeví zájem), ale scéna v negližé, kdy se ta hora sádla vyvalí u Lumči v posteli, aby na ni následně skočila hora sádla Lumča, to si mohli autoři odpustit, bylo to, jak říkával můj nebožtík vídeňský Žid děda Herbert, „Sehr Unappetitlich“.

Ještě bych rád podotknul, že schvaluji v plném rozsahu, jak Vilma Cibulková, která hraje samu sebe v roli uchlastané vyzobané slunečnice, co má smůlu na chlapy, dál trápí Hejlovy, jejichž každé neštěstí, zejména pravdoláskařky Lenky, mi působí rozkoš.

Skutečným šokem ale pro mě bylo krátké intermezzo Marty Kohákové, jejíž představitelku Péťu Jungmanovou můžu v civilním životě litovat, jak chci, ale její figura je depresivní, nudná, vlezlá, politováníhodná snůška zoufalství a prudérnosti, kterou hodní autoři uklidili kamsi k rodičům do vidlákova, a naštěstí už přijíždí otravovat mi seriálový život jen sporadicky. Myslím, že by se pomalu mohla ohlásit nějaká smrtelná nemoc, která by přes pár dílů pomalu sprovodila tuto zoufalou figuru ze světa, holky u bedny by si poplakaly, bylo by to jenom jako, takže Petře by se nic nestalo a já bych měl klid. K této dějové lince bych ještě dodal, že vítám plánované odstěhování se přemoudřelého opruza (pardon, supr kluka) Mikiho. Bohužel míří jen o patro výš a ne do Tanzanie, jak jsem doufal. Život je boj…

Pěkný víkend od obrazovky s Ulicí přeji…