Velký bederní sval, přezdívaný také jako sval duše, je nejdůležitějším svalem pro fyzickou stabilitu. Kromě toho, že je to jediný sval, který spojuje nohy s páteří, má mnoho dalších důležitých funkcí. Ovlivňuje pohyblivost, strukturální rovnováhu, funkci kloubů a navíc pomáhá tělo držet vzpřímeně. Začíná u obratle T12 a pokračuje dolů přes pět bederních obratlů k horní části stehenní kosti. Je také spojen s bránicí, která reguluje dýchání.

S oblastí svalu duše jsou spojeny fyzické příznaky, které mohou způsobovat úzkost a strach. Sval je v podstatě v konstantním napětí. Kvůli našemu hypermodernímu životnímu stylu na křeslech v kancelářích a za volantem v autě si můžeme způsobit nejen fyzickou bolest. Chronické napětí tohoto svalu dokáže negativně ovlivnit naše citové rozpoložení, vztahy s ostatními lidmi i celkovou spokojenost se životem. Kdo by to byl řekl, že na jednom svalu závisí v podstatě celý náš život.

Pokud se například cítíte ve stresu, pod tlakem nebo máte strach, příčinou může být, že nemáte v pořádku sval duše. Obnovení jeho rovnováhy vám může značně ulevit od bolesti a navíc dosáhnete vnitřního klidu. Takovým obyčejným protažením zad můžeme docílit toho, že se revitalizuje tělesná energie, která pak může lépe proudit a umožní nám zůstat spjati s přítomným okamžikem.

Již odpradávna jóga jasně poukazuje na význam uvolnění svalu duše. Pravidelným cvičením můžete docílit uzdravení vašeho svalu a správného držení těla. To může mít značně blahodárné účinky i na vaše duševní zdraví. Odbouráte tak stres, deprese, fyzickou bolest zad, kolenou, trávicí či dýchací potíže. No uznejte sami, nemáte chuť jít se trochu protáhnout?