Myslete na to, že to, co jíte, se vám vždycky odrazí na vaší psychické kondici. S těmito jídly v žaludku vás nic nerozhází.

Čokoláda

Žádná velká novina, přesto mnoho lidí sáhne raději po neurolu, než aby si nechali rozpustit na jazyku kostičku lahodné čokolády. Kakao stimuluje produkci serotoninu a dopaminu. Při konzumaci čokolády prožíváme podobné pocity jako při milování. Máte smutky z toho, že jste na jaře single? Mazejte si do obchodu pro tabulku.

Ústřice

Podle tradiční čínské medicíny ústřice přispívají k duševní rovnováze. Jsou totiž zdrojem důležitých omega-3 nenasycených mastných kyselin a vitaminu B. Ústřicová kúra udělá vaší psychice dobře. Stačí jíst čtyři kousky denně po dobu dvou týdnů.

Zázvor

Zázvor je neuvěřitelně všestranná zelenina. Pomáhá trávení, ředí krev, posiluje imunitu, pomáhá při chřipce a nachlazení. Zahřívá tělo i duši. Jeho pravidelná konzumace vám jenom prospěje.

Třezalka tečkovaná

Pokud trpíte depresivními stavy či úzkostmi, možná by vám mohla pomoci tahle bylinka. Pomáhá předcházet výkyvům nálady, léčí nespavost, zmírňuje stavy napětí. Jen pozor, TT snižuje účinky antikoncepce a když to přeženete s dávkováním, může vás slušně bolet hlava.

Ovesné vločky

Vločky jsou bohaté na vitamin B, díky němuž náš mozek funguje tak, jak má. Jestli se poslední dobou cítíte být podráždění až výbušní, začněte snídat ovesnou kašičku. Obsahuje pomalé glycidy, které se uvolňují postupně, takže přispívají k vyrovnané glykemii. Prostě vám srovnají hladinu cukru v krvi a vy se budete zase usmívat.

Banány

Banánům se říká ovoce štěstí pro svoje účinky na naši psychiku. Obsahují hodně hořčíku, draslíku, vitaminů B i C a beta-karoten. Odpoledne jako svačinka vám zvedne náladu více než šlehačkový dort.

Mandle

Mandličky jsou bohaté na hořčík, který pomáhá proti podrážděnosti, únavě a nervozitě.

Řepíkatý celer

Chuťově pro mnohé možná nic moc, ale tahle zeleninka snižuje množství stresových hormonů, snižuje krevní tlak a zklidňuje spánek.