Je stvořená někde v prázdném studiu na jeden záběr a s pomocí lavičky, kartonové desky, dvoubarevného saka a pár rekvizit. Reklama na kulturní přílohu novin Sunday Times se zjevila na konci ledna a už nyní je jasné, že takto primitivní a přitom geniální reklama bude rovnou počinem roku.

Jeden herec v ní představuje šest kulturních ikon a mění se v ně pouze pomocí gest a změny světla. Čtenáři se tak díky reklamě dozví, že kulturní příloha novin se tak nebude věnovat jen vysokému umění, jako je třeba balet, ale své si tam najdou opravdu všichni.

Ať už jste milovníkem obrazů nebo soch, ať zbožňujete Mahlera nebo Larse von Triera, jestli máte rádi komedie, moderní hudbu, vážnou hudbu, film, divadlo, sledujete ceny Grammy nebo máte rádi klasické snímky, tato reklama míří opravdu na všechny, na celé spektrum kultury a hlavně její milovníky.

A co v tomhle skvostu natočeném na jeden zátah uvidíte? Socha Myslitele od Augusta Rodina, film Forrest Gump, seriál Mad Men, fragment fresky Stvoření světa ze Sixtinské kaple, film Gauneři a francouzské hudební duo Daft Punk