Facebook je přímo zodpovědný za šíření lživých zpráv. Jeho uživatelé je tak budou moct snadněji identifikovat. Pokud Facebook vyhodnotí příspěvek jako nevěrohodný, nevyhne se takovému označení. Společnost tak chce zamezit šíření nepravd.

Facebook byl několikrát obviněn z cíleného šíření falešných zpráv například během volebního období v USA. Proto se uchýlil k tomuto opatření. Svou zprávu stále budete moct sdílet, ale ten, který ji přijme, obdrží také upozornění na její nevěrohodnost, než ji otevře.

Facebook tvrdí, že nechce omezovat uživatele cenzurou, protože není jejich záměrem hodnotit sdílený obsah. Věrohodnost obsahu bude vyhodnocovat prestižní nestranná organizace Poynter. Na podobném principu pracuje i Google.

Otázkou zůstává, jak se věrohodnost daného obsahu bude hodnotit. Sociální sítě by i podle společnosti samotné neměly sloužit jako hodnotící. Cenzura sdíleného obsahu je tématem, nad kterým se stále často diskutuje. Dle většiny uživatelů je cenzura na Facebooku omezování svobody projevu. Jak moc budou hodnotící označení u příspěvků facebookáře omezovat, ukáže čas.