„Několik let jsem si myslel, že hubnutí je jen o nepřetržitém cvičení, brokolici a špenátu. Nikdy jsem se tak nemýlil,“ uvedl jeden uživatel na Yahoo.

Dieta CICO bude fungovat zkrátka vždycky. Můžete jíst naprosto cokoliv. Levná jídla, instantní jídla, zdravá nebo fast food jídla. Je to jedno. CICO je ve své podstatě jediná věc, na které záleží, když se budeme bavit o hubnutí.

Tahle dieta pracuje s principem kalorického deficitu. Můžete jíst cokoli, jen si musíte dát pozor, aby váš kalorický příjem byl vždy nižší než výdej.

Jak dlouho by hubnutí vůbec mělo trvat?

Princip kalorického deficitu je podle nutričních specialistů zastaralý. Jejich argumenty jsou postavené na faktu, že ne každá kalorie vzniká stejně. Při praktikování tohoto principu může dojít k oslabení organismu.

„Je sice pravda, že veškeré diety se točí okolo kalorického deficitu,“ řekla pro Yahoo nutriční specialistka Dawn Jackson Blatner, dále ale vysvětluje: „To je ale velice syrová a hrubá cesta, kterou se dát.“

Dietoložka Cynthia Sass si o tom myslí své. „Víme, že každá kalorie je jinak kvalitní. Záleží také na načasování a na makronutričních číslech. Dále také musíme vzít v potaz lidský metabolismus. Ne každému totiž funguje stejně. Člověk si tak touto radikální cestou může přivodit spoustu zdravotních problémů.“

Reportéři z Yahoo se Cynthie zeptali, zdali by tuto dietu doporučila. „Hubnutí není jednoduchá věc, ale tenhle způsob bych určitě nedoporučila. Je to nebezpečné.“

Jak to dělat dobře

Ti z vás, kteří nyní začali uvažovat nad počítáním kalorií, teď jistě zaplesají.

Blatner dodala, jak se dobrou cestou pustit do boje s nadbytečnými kily. „Když se podíváte na svůj talíř, měl by obsahovat bílkoviny, jednoduché cukry a zeleninu. Z cukrů bychom měli získat zhruba 150 kalorií, stejně tak z bílkovin,“ řekla Blatner. „Stejně tak by měl obsahovat zeleninu. Možná i s trochou tuků, například kapku olivového oleje. Tahle kombinace vám přidá zhruba 400 až 450 kalorií.“

Průměrná žena, která chce zhubnout, by měla denně držet svůj kalorický příjem kolem 1 500 kalorií. „Tohle číslo se může trošku lišit. Záleží, kolik měříte a zdali máte nízký či vysoký energetický výdej, ale 1 500 kalorií je dobrý začátek,“ vysvětluje nutriční specialistka.