Sušené švestky obsahují vlákninu, díky které se člověk cítí být delší dobu sytý a potlačuje pocity hladu. Když si dopřejete dvakrát denně hrst tohoto ovoce, můžete zabojovat i s přebytečný­mi kily.

Navíc konzumace sušených švestek podporuje zadržování prospěšných bakterií ve střevech. Přítomnost zdravých bakterií snižuje riziko rakoviny tlustého střeva tak, že přímo bojuje s nádorovými buňkami a brání tak růstu nádoru.

Sušené švestky působí také jako antioxidanty, které neutralizují volné radikály. Ty jsou známé tím, že poškozují DNA a zvyšují riziko rakovinových buněk.

Pokud si chcete zařadit sušené švestky do svého jídelníčku, buďte zpočátku opatrnější s jejich množstvím. Lidem s citlivějším žaludkem nemusí jejich pravidelný přísun ihned sednout, zvlášť pokud jste je dříve vůbec nejedli.

Sušené švestky mají sladkou chuť a jsou lepkavé jako žvýkačky. Obsahují širokou škálu výživově cenných látek, které mají příznivý účinek na zdraví. Beta-karoten, který je ve švestkách obsažen, navíc pomáhá v boji s aterosklerózou, onemocněním srdce u diabetiků a se záněty. Sušené švestky jsou také dobrým zdrojem draslíku, který udržuje normální krevní tlak a srdeční funkce.