Emily ignorovala příznaky, protože byla zaneprázdněna studiem. Připravovala se totiž na její poslední univerzitní zkoušky. Jednoho dne si to ale uvědomila a udělalo se jí zle. Chtěla ho odstranit, ale tampon už byl úplně černý.

„Když jsem si uvědomila, že mám tampon zavedený 9 dní, vytáhla jsem ho a byl celý černý,“ řekla Emily. „Bylo to hrozné, okamžitě jsem ho hodila do záchodu, cítila jsem se najednou nemocná,“ dodala.

Nejhorší na tom všem je to, že když dívka zapomněla, že má v sobě tampon, začala si zavádět další. Po několika dnech měla krvavé výtoky a nafouklé břicho. Začala mít horečku a bylo jí špatně.

O několik hodin později dostala slabost, začala mít skvrny na kůži a její matka tak okamžitě musela zavolat sanitku. Na JIPce jim lékařka řekla, že Emily trpí otravou krve v důsledku syndromu toxického šoku – života ohrožující infekce způsobené tamponem.

Emily dostala v nemocnici během tří dnů dvanáct různých antibiotik a lékařům se podařilo zachránit jí život. Dočasně ale ztratila pohyblivost a není schopna ujít dlouhé vzdálenosti.