Doba, kdy se každý večer sešla celá rodina před televizorem a dívala se na dvacet let staré filmy, je nenávratně pryč. V současnosti diváci preferují kratší videa, jejichž sledování jim nezabere tolik času a která jsou dostupná prakticky v nekonečném množství.

Svědčí o tom i skutečnost, že návštěvnost serveru YouTube nedávno překonala hranici jedné miliardy unikátních přístupů/měsíc. „Dřív jsem si myslel, že YouTube je něco jako televize, ale mýlil jsem se,“ uvedl jeho obsahový ředitel Robert Kyncl. „Televize je jednosměrná. YouTube ne.“

Začátkem tohoto roku se objevily informace o tom, že YouTube hodlá spustit placené kanály. Protože uživatelé jen těžko budou chtít platit za stávající obsah, lze předpokládat, že se na YouTube objeví mnoho nových, exkluzivních videí. Mohlo by se jednat například o různé seriály a filmy, ale i vzdělávací videa. V úvahu padají také divácky atraktivní přímé přenosy ze sportovních či kulturních akcí, případně klasické televizní show.

Už před rokem se provozovatelé YouTube rozhodli, že ve spolupráci se známými hollywoodskými osobnostmi vytvoří necelých sto videokanálů s bohatou programovou nabídkou. Do tohoto ambiciózního projektu se zapojil například režisér filmové série „Rychle a zběsile“ Justin Lin a také Anthony E. Zuiker, který před časem společně s Duanem Swierczynskim vytvořil první „digiromán“ (klasická kniha + bonusová videa na Internetu).

Připomeňme, že v poslední době stále stoupá počet „YouTube milionářů“, tedy lidí, kterým jejich kanály na YouTube vydělávají obrovské peníze. Nelze se tak divit, že se o tuto platformu stále více zajímají i úspěšní televizní producenti. Nejsledovanější jsou nicméně stále videoklipy. „Baby“ Justina Biebera bylo prvním videem, které zaznamenalo více než půl miliardy zhlédnutí a „Gangnam Style“ od jikorejského rappera PSY se stal vůbec nejúspěšnějším internetovým klipem všech dob – vidělo ho více než 1,5 miliard lidí.