Zdravé proteiny

Hodně vám prospěje maso, které je nabité železem. A to hlavně libové krůtí, kuřecí nebo hovězí. Možná vám železo chybí a právě proto máte problémy otěhotnět. Pokud jste vegetariáni a maso nejíte, měli byste se ujistit, že ve vašich potravinách je železo a máte ho dostatek.

Česnek

Česnek dodá vašemu tělu selen, který je potřeba pro váš organismus, pokud chcete otěhotnět. Navíc je skvělý i pro mužskou plodnost a předchází potratům. Navíc obsahuje vitamín B6, který reguluje hladinu hormonů v těle a podporuje imunitní systém.

Složené sacharidy

Vaši plodnost můžou také zlepšit jednoduché cukry a sacharidy. Ty se vyskytují v bílém pečivu a sladkostech, ale také v celozrnném pečivu, fazolích a zelenině. Jednoduché cukry totiž zvyšují hladinu krevního cukru a tělo na to reaguje zvýšením hladiny inzulínu.

Chilli

Chilli zvyšuje krevní cirkulaci v oblasti reprodukčního systému. Konzumací této pálivé potraviny zvýšíte svoje šance na početí. Stimuluje tvorbu endorfinů, které uvolňují stres a podporují plodnost. Neměli byste to ale zase s chilli přehánět. Jen jím doplňte váš jídelníček.

Mléčné výrobky

Mléčné výrobky vám opravdu k početí pomohou. Jsou totiž bohaté na vápník a ten je dobrý nejen pro kosti. Pokud váš problém s plodností souvisí s ovulací, měli byste pít denně mléko. A to nejlépe plnotučné. Pokud mléčným výrobkům příliš neholdujete, můžete je nahradit tofu, mandlemi nebo listovou zeleninou.

Tučné ryby

Vaše tělo před otěhotněním potřebuje Omega-3 mastné kyseliny. Ty lehce získáte z ryb, jako je losos, sardinka nebo sleď. Regulují vám pohlavní hormony, zvyšují krevní průtok reprodukčních orgánů a uvolňují stres. Ryby také můžete nahradit ořechy, dýňovými semínky nebo vejci.

Lesní plody

Lesní plody prospívají vašemu tělu. Například borůvky a maliny jsou plné antioxidantů a ty vám pomáhají proti stárnutí. Předchází také poškození buněk reprodukčního systému. Lední plody byste si měli dopřávat nejlépe každý den, jsou zdravé a prospívají plodnosti.