Vdovec roku Josef Rychtář (56) má za sebou pořádně horkou neděli, o kterou se mu postaralo zpravodajství Pri­my.

„Takové jednání jsem nezažil,“ říká Rychtář, kterého měl poprosit redaktor Vladimír Procházka o živý vstup do VIP zpráv poté, co Rychtář ve čtvrtek emotivně v přímém přenosu Novy zaútočil na média. Rozhovor se měl točit okolo údajného mejdanu, na který si prý minulý týden stěžovali sousedé.

Realita ale byla nakonec poněkud jiná, hovoří Rychtářův syn Jan: „Celé odpoledne tu různě jezdili a natáčeli dům a tak. Odpoledne odchytili tátu na hřbitově (!), že by chtěli udělat reportáž, což odmítl. Co si domlouval s Procházkou, nevím, on je k Primě hodně ostražitý, věří tam jen Procházkovi. Tedy věřil, co se totiž dělo pak, to je fakt šílené.“

Prima totiž podle Rychtáře staršího, aniž by se s ní na něčem podobném domluvil, večer doslova obklíčila jeho dům a jako třešničku na dortu přivezla Zdeňka Macuru, což Rychtáře dost vykolejilo: „Když jsem viděl, co Prima venku předvádí, tedy že dovezla Macuru a mně jen namluvili, že se bude točit cosi o sousedech, razantně jsem odmítl celou akci podstupovat a oznámil Primě, že jsem s nimi skončil. Najednou mi tu stepuje Turek z Blesku, pozvou si také Macuru, v pořádku, ale se mnou ať nepočítají,“ říká Rychtář, který se prý hodně divil tomu, co nakonec viděl v televizi, a který prý své rozhodnutí nezmění, dokud se mu televize v přímém přenosu neomluví za lži, které podle něj měla šířit o pitevní zprávě zesnulé zpěvačky.

„Čert vem tu komedii okolo a snahu mě nějak provokovat, ale Prima dle mého soudu včera odvysílala záběry, které patří dnes už neexistující TV Pětce, prošel jsem si kvůli tomu smlouvu, jsem si jist, že jsem v právu, oznámil jsem dnes zástupci šéfky zpravodajství Obzinové panu Punčochářovi, že na ně podám žalobu,“ uzavírá rezolutně Rychtář, který vstupuje s Primou, která mu obléhala dům štáby a Macurou, do otevřené války. Podle jeho syna pracovníci televize nakonec raději natočili živý vstup s Macurou do zpráv o padesát metrů dále.

„Video s Ivetou Bartošovou jsme samozřejmě použili v rámci zpravodajské licence,“ říká za Primu šéfka komunikace televize a dodává, že ostatní informace zatím nebudou na Palmovce komentovat.