Přírodní léčiva – to je to, co ocení naše tělo daleko víc než ta umělá, která často zbytečně zatěžují náš organismus.

V boji s vráskami pomůžou mořské plody

Podle vědců z Michiganské státní univerzity je klíčem k udržení zdravé pokožky jíst rybí maso třikrát týdně. „Ryba je plná minerálů a bílkovin, omega-3 mastných kyselin – živin, které udržují pokožku hladkou,“ říká dermatolog Nicholas Perricone. Tak například losos je bohatý na astaxanthin – antioxidant, který redukuje jemné vrásky.

Únavu překonáte se zeleným čajem

Mít na stole konvici zeleného čaje a popíjet ho celý den. Zelený čaj vás udrží v bdělém stavu a v soustředění a také bude stimulovat produkci endorfinů.

Hudba pomůže v uzdravení

Je prokázáno, že pokud pacienti poslouchají hudbu hodinu denně, zotavují se ze svých zranění rychleji, než ti, co leží v tichu. Hudba totiž snižuje produkci škodlivých stresových hormonů, uvolňuje cévy, zlepšuje tok krve. Léčí každou buňku v těle.

Na viry platí med

Nepasterizovaný med je plný přírodních antibiotik a léčivých enzymů. Říká se, že med vám zkrátí marodění o tři dny. Působí zejména na záněty dutin a komplikace s nimi spojené. Lékaři doporučují dvě lžičky denně jako prevenci.

Blahodárná čokoláda

Ať si dietologové říkají, co chtějí, tmavá čokoláda s podílem kakaa nad 80 % je ideální svačinkou. Čokoška je bohatá na flavonoidy, látky, které rozevírají tepny a napomáhají okysličování krve, zlepšují paměť a soustředění. Dobrou chuť.

Kurkuma na paměť

Máte pocit, že poslední dobou dost zapomínáte? Přidávejte si do jídla kurkumu, která dá vaši paměť do pořádku. Obsahuje v sobě účinnou látku kurkumin, který je jedním z nejsilnějších antioxidantů. Házejte tohle koření třeba do rýže nebo ke kuřeti.

Srdce posilní vlašské ořechy

Hrst vlašských ořechů denně a snížíte riziko srdečního infarktu na polovinu. Obsahují rostlinné omega-3 mastné kyseliny, vitamíny E, B6, rostlinné steroly, vlákninu, polyfenoly, draslík, hořčík, bílkoviny, vlákninu a arginin. Prostě všechno dobré.