Celozrnná rýže je skvělá při detoxikaci organismu, samy si můžete zvolit, zdali budete konzumovat loupanou nebo neloupanou. Tato kůra ale není pouze na hubnutí a detox, doporučuje se lidem, kteří mají problémy s vypadáváním vlasů, lámavostí nehtů, ale i problémy vážnější, jako například vysoký krevní tlak, srdečně-cévní potíže, žaludeční a střevní potíže, nedostatečnost ledvin nebo revmatismus.

Celozrnná rýže je bohatá na hodnotné bílkoviny a má minimum tuku. Obsahuje vitamín B a spoustu minerálních látek. Také ale obsahuje kyselinu glukózovou, která se váže pomocí enzymu glukuronidázy s těžko vyloučitelnými jedovatými látkami, které se takto mohou dostat z těla ven. Tato kůra se dělí na 4 fáze a každá z nich trvá 9 dní. V žádném případě nepoužívejte bílou rýži, kůra by byla neúčinná. Bílá rýže obsahuje až sedmkrát méně minerálních látek, vlákniny a vitamínů.

Můj detox začal jako taková příprava na hubnutí, chtěla jsem si pročistit organismus před tím, než začnu hubnout a pracovat se svojí váhou. Je to podle mě skvělý začátek, jak nastartovat organismus a dát mu najevo, že se s tělem bude něco dít. Nečekala jsem, že úbytek váhy bude tak rychlý, ale také jsem si s tímhle detoxem vytrpěla.

1. fáze: Celozrnná rýže bez soli a tuku

Tato fáze byla pro mě nejtěžší a i když to bylo pouze 9 dnů, připadalo mi to jako věčnost. Jíte pouze rýži uvařenou ve vodě bez soli, oleje a jiných surovin pro dochucení. Doporučená dávka na den je 500 g, ale z mé vlastní zkušenosti tohle množství nesníte. Jelikož nesmíte nic jiného, dochucovala jsem si rýži čerstvými bylinkami. Důležité je také pít hodně vody, aby se škodlivé látky vyplavovaly z těla ven. Čaje jsou v období kúry také vhodné, nejlépe ale pouze zelený čaj nebo čaj bancha, samozřejmě neslazené.

2. fáze: Celozrnná rýže s vařenou zeleninou

Na tuhle fázi jsem se těšila jak malá holka, konečně nejíte samotnou rýži a dokonce si můžete malinko zeleninu osolit. Je jen na vás, zdali budete jíst pečenou, vařenou nebo jinak tepelně upravenou zeleninu. Měla by ale tvořit přibližně 25 % porce, zbylých 75 % je pořád celozrnná rýže. Je ale stále zakázáno používat k přípravě pokrmů olej. Vhodná zelenina je určitě zelí, mrkev, cibule, petržel, celer, kedlubny, okurky, ředkev, květák, kapusta, řepa a brokolice.

3. fáze: Předchozí potraviny plus luštěniny

Tahle část detoxu byla pro mě tak trochu klíčová, po 18 dnech jsem cítila velký úbytek na váze, a to přes 7 kg. Po tolika dnech jsem měla chuť na vše, co jsem spatřila, dokonce i na jídla a suroviny, které nesnáším a nejím od malička. Odolala jsem, vydržela dalších 9 dnů této kúry. V této třetí fázi obohacujete své jídlo luštěninami podle chuti, mohou tvořit až 20 % celkové porce. Uvařené luštěniny můžeme také osolit mořskou solí, ale pořád jen v malém množství, nebo pokapat kvalitní sojovou omáčkou.

4. fáze: Celozrnná rýže, vařená zelenina, luštěniny a syrová zelenina

Poslední část detoxu už byla naprosto bezproblémová, rýže se zeleninou a k tomu salát z čerstvé zeleniny. Konečně je povolený extra panenský olivový olej, nebo okyselení citronem. Můžete zvolit jakoukoliv zeleninu, tudíž máte širokou škálu možností, jak jídlo kombinovat. Tahle závěrečná fáze je nejsnadnější a ten pocit, který budete mít, je opravdu k nezaplacení. Já osobně jsem se cítila jako nový člověk, a ještě jako bonus o 11 kg lehčí.