A odpověď bude asi pro mnohé překvapivá. Lída Baarová je vynikajícím snímkem. Filmem, který je na české poměry v mnoha ohledech zcela jedinečný. A v některých české poměry téměř deklasuje. Tvůrcům jednoznačně vyšla sázka na herecké hvězdy. Rakouský držitel Oscara Karl Markovics v roli démonického Josepha Goebbelse předvádí herecké umění světové úrovně. Zdatně mu sekunduje i německá hvězda Gedeon Burkhard jako Baarové milenec Gustav Frölich.

Z českých tváří si o Českého lva zcela jednoznačně říká Simona Stašová v roli maminky hlavní hrdinky. Skvělá je i Lenka Vlasáková, která hraje paní Goebbelsovou. A ústa mnoha posměváčků zavře Pavel Kříž jako Adolf Hitler. Kdo z vás by si jen pomyslel, jak famózně může „Básník“ Štěpán Šafránek zahrát největšího válečného zločince v dějinách? Mladší generaci diváků pak jistě potěší Jiří Mádl v roli lehce zmateného, ale nevídaně roztomilého a nešťastně zamilovaného filmového asistenta.

A co představitelka hlavní role? Slovenka Táňa Pauhofová na plátně skvěle zúročuje svou hlavní devízu, kterou je její půvab. Obleče desítky dobových kostýmů a její fanoušky jistě potěší i milostná scéna s kulhavým ďáblem Goebbelsem.

Měli jsme možnost film vidět před oficiální premiérou a můžeme konstatovat, Renč dokázal dokonale využít na české poměry velmi nadstandardní rozpočet. Spousta zajímavých exteriérů, náročné davové scény a obří hákové kříže a říšské orlice na každém rohu.

Lída Baarová by rozhodně mohla české kinematografii vrátit sebevědomí, které ztratila někdy na konci devadesátých let. A pro diváka je skvělé, že konečně může jít do kina na český film, v jehož průběhu se nemusí za jeho tvůrce a herce stydět a prožívat okamžiky mlčenlivé trapnosti.