V některých knihkupectvích se používá velmi chytrý trik, využívající výzkum belgických psychologů. A sice vůni čokolády, která se line prodejnou a na zákazníka působí jako afrodiziakum. Díky aroma čokolády se například prodej milostných románů velmi zvyšuje.

Slabší účinek má čokoláda na prodej ekonomické a krimi literatury.

„Když zákazníci cítí čokoládu, koncept související s čokoládou, třeba vaření, působí přímo na mysl zákazníka, který pak reaguje jinak, než když kuchařku vidí bez pachového vjemu čokolády. Stejně čokoláda působí i mezi regály s milostnou literaturou tvrdí Lieve Douché z Antverpské univerzity.

Vůně čokolády zvyšuje prodej v knihkupectví zhruba 1,2krát, ale v oddělení s vařením a romantickými novelami až šestkrát.

Nasajte vůni prodejny, až si zase příště půjdete pro čtivo. Možná i vás chce prodejce nalákat ke koupi přes vůni čokolády.