Kukuřičná krupice

Jde o zbytečky ze zpracovávání kukuřice. Postrádá vitamíny, minerály, obsahuje malé množství vlákniny a chybí jí jakákoliv chuť. Pro vaše tělo úplná zbytečnost.

Rafinované obiloviny

Naše supermarkety jsou plné cereálií, těstovin a rýže, které na první pohled vypadají zdravě, ale zas tak prospěšné našemu tělu nejsou. Jedná se totiž o rafinované obiloviny – ty mají vyšší podíl škrobu, vyšší glykemický index a naopak méně vlákniny, esenciálních mastných kyselin, vitaminů a minerálů.

Žraločí maso

Ačkoli rybí maso je jedno z vůbec nejzdravějších pro naše tělo, výjimku tvoří žralok. Ten sice obsahuje omega-3 mastné kyseliny, ale také trojnásobek rtuti, než je tomu u jiných ryb. A rtuť našemu organismu opravdu nedělá dobře. Vraťte se zpátky k lososu.

Seitan

Rostlinná bílkovina z pšeničné mouky pocházející z Asie, která má nahradit maso. Na rozdíl od mnoha masových náhražek, seitan ale nepochází ze sóji, ale je z pšeničného lepku. Pšeničný lepek je vysoce alergenní protein a na to pozor.

Salátové zálivky bez tuku

Hloupost. Iracionální strach z tuků přinutil potravinářské společnosti vyrábět zálivky s nízkým obsahem oleje. Přitom na klasické salátové zálivce není nic tak špatného. Ocet ovlivňuje hladinu cukru v krvi a rostlinný olej je plný esenciálních mastných kyselin a antioxidantů. Zkrátka výsledkem je, že se tuky nahrazují cukry a různými emulgátory. Fuj.

Rýžové chlebíčky

Zažily svůj boom v letech 1980–1990, kdy se tvrdilo, že se po nich hubne. Nenechte se ale zmást. Rýžové chlebíčky nebo chcete-li raciolky mají obrovsky vysoký glykemický index a hladina cukru ve vaší krvi si po nich připadá jako na horské dráze. Vyřaďte je z jídelníčku.