Zákaz vejde v platnost od první poloviny srpna a segwaye budou mít zákaz do těchto několika pražských částí. „Je to vítězství zdravého rozumu a důležitý krok ke zvýšení bezpečnosti v ulicích Prahy. Segwaye na chodníky v centru Prahy prostě nepatří,“ řekl JUDr. Ivan Solil, radní Prahy 1 pro bezpečnost a prevenci kriminality.

„Prosadit změnu nebylo jednoduché. Nejprve totiž bylo třeba novelizovat zákon o provozu na pozemních komunikacích,“ dodává radní Solil. Novela silničního zákona nabyla účinnosti dne 20. února 2016. Zákon nově vymezil vozítka segway jako „osobní přepravník“ a obcím umožnil regulovat jejich provoz.

„Jsem rád, že magistrát vyslyšel Prahu 1 a další městské části. Lidé, kteří nebydlí nebo se nepohybují často v centru, si možná ani neuvědomují, jak velký problém segwaye představují,“ řekl zástupce starosty Prahy 1 a radní hlavního města Prahy Daniel Hodek.

Zákaz Praze umožnila změna zákona o silniční dopravě, která definovala, co to je segway. Do té doby zákon na dvoukolová elektrická vozítka pohlížel jako na chodce. Jenže výsledkem byly desítky zranění chodců i samotných jezdců na vozících, kteří velmi často řídili tyto těžké a rychlé stroje pod vlivem alkoholu.

Podobný zákaz vozítek segway na chodnících platí například ve Velké Británii. V Norsku stejně jako ve Finsku je používání transportérů segway nezákonné. V Berlíně nesmějí segwaye jezdit na plochách určených pro chodce. Jinde jsou vozítka považována za mopedy a musejí mít náležité identifikační označení a další výbavu, jako například odrazky. Navíc má segway dvě kola a motor a s člověkem vážícím až 120 kilogramů jede až 20kilometrovou rychlostí.