Organizace spojených národů zveřejnila sérii povedených reklamních obrázků, které mají upozornit na problematiku porušování ženských práv.

Základní myšlenka kampaně je jednoduchá: jedná se o portréty čtyř dívek, z nichž každá má zakrytá ústa vybranými návrhy, které při vyhledávání slovních spojení typu „ženy by měly…“ či „ženy by neměly…“ atd. nabízí našeptávač Google. Právě tyto výrazy v daném kontextu mnoho lidí skutečně vyhledává a jsou tak výborným dokladem toho, že v některých společnostech muži ženám stále brání v dosažení sociální, kulturní i ekonomické rovnosti.

Pokud se to rozhodnete také vyzkoušet, mějte na paměti, že algoritmus Googlu je průběžně aktualizován a po zadání inkriminovaných slovních spojení tedy už můžete dostat poněkud jiné návrhy. Ovšem zpravidla ne o moc lepší. Například při vyhledávání „ženy by neměly…“ vám Google aktuálně nabídne možnosti jako „mluvit v kostele“, „vykládat bibli“ nebo „mluvit o bibli“.

Zdá se tedy že, sexismus jen tak nevymizí. Jak uvádí tisková zpráva OSN: „Tyto výsledky potvrzují naléhavou potřebu pokračovat v boji za rovné postavení žen a mužů.“