Insomnií trpí jednou za čas až 60 % populace, a to je víc než polovina z nás. Není proto nutné panikařit, ale je dobré si uvědomit, že spánek naše tělo k životu nutně potřebuje!

Tohle je 6 nejčastějších důvodů, proč nemůžete zabrat.

1) Moc jste pili

Nemuseli jste se zrovna opít do němoty a následně objímat záchodovou mísu, ale vypili jste před spaním velké množství tekutin a v noci je musíte chodit vypouštět. Pokud se na záchod budíte jednou v noci, není to žádný problém. Častější rušení spánku byste ale mohli přičítat vašemu zanedbání klidového režimu před spaním nebo třeba přistydlému močáku.

2) Nevětráte

Pokud máte rádi ve své ložnici spánek a teploučko, zakládáte si na spánkové problémy. Ideální teplota na spánek je prý totiž podle odborníků jen 16 – 18 stupňů. Otevřete okno a stáhněte topení!

3) Surfujete

Ze skutečného surfování byste pravděpodobně padli na znak a spali jako mimina. Surfování po síti vás ale unaví jen duševně, nikoliv fyzicky. Modré světlo z laptopu a mobilu vás o spánek dokonale okrade.

4) Dopřáli jste si

Pokud jste před spaním moc jedli nebo pili, vaše játra, ledviny a celý systém jsou natolik zatížené, že na spánek nemají ani pomyšlení.

5) Stres

Pokud řešíte nějaké starosti, máte plnou hlavu šumu a v hlavě se vám honí tisíce scénářů, jste na dobré cestě zbláznit se a probdít se až k úplnému vyčerpání. Nejlepší radou na spánek je řešit věci ve dne a usínat s čistou hlavou.

6) Úplněk

Citlivější jedinci mohou mít problém s měsíčním svitem a energií, kterou s sebou úplněk přináší. Zkuste se proto v den úplňku unavit přirozenou aktivitou a večer rozmazlit teplou vanou a mlékem s medem.