Jsem jen někdo, kdo dlouhou dobu na bázi pokusů, omylů a úspěchů zkoumá stravu, cvičení a zdravý životní styl jako takový. Ale pozor! Aby mě někdo z vás nedal půllitrem, až mě potká někde v Kolkovně, jak si dávám svíčkovou a plzeň. I já samozřejmě hřeším, hodlám si život užít, a přestože jedu převážně ve velkým drilu, někdy si pustím uzdu i vodítko a dělám si, co chci. Rozhodně to ale není dennodenní chleba. Tomu se vyhýbám vůbec, protože jíst mouku a být hubená prostě nejde k sobě.

Jaký je tedy můj jídelníček?

Nejtěžší pro mě bylo naučit se jíst pravidelně. Řadu let jsem nesnídala a první jídlo jedla až ve dvě hodiny odpoledne. Až když jsem se začala do hloubky zajímat, jak si huntuju tělo a těžko si tak udržím optimální váhu (protože jo-jo efekt je v takovém případě váš brácha a rozhodně se nevyhýbal ani mně), všechno jsem přehodnotila, poradila se s pár odborníky a začala jíst pětkrát denně. Skvěle mi to nastartovaly také krabičkové diety, které jsem zkusila. Např. takové Ježkovy krabičky považuju za hodně pohodlnou a skvělou záležitost. Ale pojďme na pár příkladů toho, jak se běžně stravuji já. Jídlo jsem pro vás fotila iPhonem cca měsíc a v galerii najdete fotky.

Ráno:

Den začínám vždycky vlažnou vodou s citronem. Kohoutkovou pěkně. Nechce se mi tahat s plastovými láhvemi a podle dostupných rozborů v tom není kdovíjaký rozdíl. Dejvice a jejich nedávné problémy rulezzzz. Zlatý Černý Most, kde jsme v klidu:-).

Jsem závislá na smoothie. Dělám si je každý den. Používám skvělý, jednoduchý mixér Nutribullet, při výběru pro mě bylo rozhodující, aby byl přístroj skladný a hlavně se lehce vymýval. Ráno nemá nikdo z nás náladu na složité mytí pěti součástí komplikovaného odšťavňovače a odstraňování slupek z jablek.

Svůj fresh elixír si dělám obvykle z jednoho banánu, pár lístků baby špenátu, jednoho pomeranče a hrsti chia semínek. Přidávám buď vodu, nebo sójové mléko. Drink mě zpravidla zasytí natolik, že mám do sváči vystaráno.

Další variantou mojí snídaně jsou müsli s mlékem, opět sójovým, a nakrájeným ovocem k tomu.

O víkendech, když se chci rozmazlovat, dělám si k tomu všemu ještě omeletu ze dvou bílků a někdy přidám i kvalitní šunku. Prostě svoji verzi královské snídaně. Nanosím si to s Claud do postele, koukáme na pohádky, jíme a užíváme si. Pečivo nezařazuji do jídelníčku vůbec, a přestože po něm se mi zpočátku stýskalo nejvíc, po pár měsících si na něj ani nevzpomenu. Místo toho jím kukuřičné chlebíčky aka polystyreny, na které si mažu všechno možné jako na chleba nebo rohlík.

Svačina:

Dopoledne si dopřeju třeba jablko a mrkvový salát s ananasem, samozřejmě bez cukru, který jsem vyřadila naprosto, tedy vyjma některých typicky ženských rozežraných dnů, souvisejících s PMs atd:-)… Doma mám v poličce ale pouze třtinový, kvůli malé, a já sama si ho někdy v rámci „podváděcího dne“, který mám jednou za měsíc, třeba nasypu na jahody, když se mi zdají málo sladké.

Oběd:

K obědu si dávám rybu nebo maso se zeleninou, z příloh jím většinou rýži, těstoviny vůbec, ty myslím stály za mým předchozím patovým vztahem s hmotností. Naivně jsem si kdysi totiž myslela, že jsou nejrychlejší a nejzdravější. Omyl. Resp. nejrychlejší jsou, ale v cestě ke špekům. Hodně jím také sushi, to je asi moje nejčastější varianta rychlého a dobrého oběda.

Svačina II:

Mám ráda sušené ovoce, RAW tyčinky od Bubbleology, které si vozím v autě, nebo jogurtový nápoj.

Večeře:

Saláty na nejrůznější způsoby. Nebo si udělám v parním hrnci teplou zeleninu a kousky kuřete a taky mám ráda polévky. Nezahuštěné smetanou, silné dobré vývary, které sama neumím připravit, ale v mých oblíbených restauracích už vědí:-)). Pho-bo vede. Spolehlivě mě dostane z každé kocovinky i chřipky.

A co tzv. druhá večeře?

Chutě samozřejmě cloumají i se mnou, proto mívám v šuplíčku se sladkostmi (máte taky šuplíček:-))?!, my ho doma měli vždycky, ještě když jsem bydlela s rodiči, ale tehdy tam byly fidorky, tatranky a milky… Teď vypadá můj sweet antidepresivní prostor o dost smutněji, ale zvykla jsem si. Mám v něm kvalitní čokoládu, sušené brusinky a banánové chipsy.

Dnešní hubnoucí druhý díl je u konce. Příště si dáme blog na téma, jak hřeším. Mám seznam! Na sexuální praktiky samozřejmě zapomeňte, opět půjde o jídlo:-)!

Diskutujte se mnou na mých fcb profilech nebo instáči: kristelova.ka­terina.

Příští týden se těším!