Jen co se před pár dny objevila na YouTube, už láme rekordy ve sledovanosti, atakuje hranici patnácti milionů zhlédnutí. Schválně, podívali byste se dobrovolně na reklamu, která propaguje jízdní vlastnosti náklaďáků Volvo? Jistěže ne.

Jednak nejste běžný koncový spotřebitel a opravdu náklaďák ve své garáži obyčejně nepotřebujete, za druhé předpokládáte, že to bude děsná nuda. Jenže kreativci u Volva se vytáhli s nečekaným esem v rukávu. Angažovali belgického herce Jeana-Clauda Van Damma a hlavně předvedli, co znamená doopravdy slovo „kreativita“ a že ne náhodou dělají zrovna tuhle práci.

Van Damme dělá rozštěp na zrcátkách pozpátku jedoucích náklaďáků a tím demonstruje stabilitu vozů a jejich precizní řízení. Reklama vyvolává mohutné dohady – je to doopravdy, nebo je to celé podvod? Točilo se před zeleným plátnem? Je to natočené pozpátku a ve skutečnosti jedou Volva dopředu? Co drží herce, aby nespadl?

Trochu jsme pátrali po tom, jak je to doopravdy, i když samozřejmě úplnou pravdu si firma i herec nechávají pro sebe. Kuchař taky nikdy neprozradí svůj výjimečný recept. Přesto je ale pár věcí, které se nám podařilo zjistit. Van Dammovy nohy drží na zrcátkách namontované stabilní platformy, aby herec neztratil rovnováhu, a jistí ho několik pružných lan, která fungují na principu bungee jumpu. Ta jsou samozřejmě trikově vymazána. Uzavřená lokace, kde se natáčelo, je skutečná a žádné zelené plátno nebylo potřeba.

Záhadou tak zůstává pouze couvání náklaďáků. Je potřeba nejen ohromné zručnosti, ale i odvahy hlavního aktéra něco takového podstoupit. I tak ale reklama udivuje svým neotřelým nápadem, a proto zde platí víc než kde jinde pravidlo ve znění „Nepátrej, užívej“.