Pevnosti Boyard se po 26 letech mohli zúčastnit i Češi a najednou je kolem toho strašné pozdvižení. Opravdu nevím, proč české televize mají neustálou potřebu vracet se do minulosti a omílat čtvrt století staré pořady a filmy. Tenhle boom devadesátých let přetrvává dodnes. Počínaje trilogií Slunce, seno, přes seriál Hospoda a konče právě Pevností Boyard.

Češi mají tak všeobecně pocit, že si musí neustále připomínat staré dobré časy, nejlépe tak dvacet let zpátky. Jak jinak byste si chtěli vysvětlit, že postavu otce Fury hraje právě Jan Rosák? Jen si vzpomeňte na zlatou éru pořadu Riskuj. Statisíce lidí usedaly v šest hodin odpoledne k televizi jenom proto, aby viděli Jana Rosáka ve své životní roli, jak drtí nebohé soutěžící otázkami a schovává zlaté cihličky.

Takže kdo jiný by měl být důležitou postavou soutěže z devadesátých let než muž, který právě před dvaceti lety byl takovou hvězdou, že se tiskl i na plakáty.

Pamatujete si někdo původní koncept soutěže Pevnost Boyard? Byla to napínavá podívaná, soutěžící měli místy opravdový strach a úkoly byly velmi náročné a složité. Rozhodně tam nebyl čas na trapné vtípky a laškování. Každý ze zúčastněných bral soutěž vážně a tím jí dodával onen nádech důležitosti a autenticity. Opravdu si myslíte, že takhle vypadá soutěž Pevnost Boyard i v českém podání? Nebuďte směšní.

Je to úplně ten samý průser, jakoby se rozhodli, že natočí Beverly Hills 90210, akorát počeštěné. No byla by to úplně stejná katastrofa.

Soutěžící místo aby se hlasitě podporovali, když jeden z nich bojuje o klíč, tak buď se jenom trapně pochichtávají, nebo si ze svého kolegy dělají srandu. Celé soutěži tak dávají nálepku frašky. Samotné úkoly také nejsou, co bývaly, a je to jen ubohá parodie na tvrdou a neoblomnou Pevnost Boyard. A co se týče hádanek otce Fury? Naprosté fiasko. Tohle by zvládlo dítě sedmé třídy základní školy.

Podtrženo, sečteno, česká Pevnost Boyard je honosná nuda se smutným ohlédnutím za zlatou érou devadesátých let a nádechem trapnosti a výsměchu!