Festival zvrácenosti, pokřiveného píárka a tlačenky, takový dojem od první chvíle budí projekt v podobě muzikálu Sněhová královna, který uvedla pražská Hybernia.

Šíleným píárovým sdělením spřátelených novinářů (Patrasová (58) nosí těžkou korunu, a tak má problémy s páteří) a podivným čachrům ve složení (Patrasovou v hlavní roli alternuje o devadesát let mladší Míša Nosková, o které se ví, že určitě nemá pletky s koproducentem show Peterem Kovarčíkem, s jehož legendárním kašpárkem se tutově nikdy neviděla a nedala mu polibek, stejně jako Slováček (71) není kámošem Kovarčíka, takže v kusu hraje i jeho a Patrasové syn) korunuje strašlivé podezření, že Patrasové, která nikdy neměla problémy s pitným režimem a bumbá od rána do večera, napsali roli přímo na tělo.

Muzikálovou záhadu desetiletí (jak může Patrasová stát na nohou ve večerních hodinách a k tomu zpívat) se rozhodl vyřešit recenzent MFDnes Tomáš Šťástka, který na představení vyrazil a vnesl do případu jasno.

„Dagmar Patrasová nezpívá,“ napsal o titulní roli v muzikálu (!) Šťástka a tím odpověděl na otázku, jak je možné, že Dáda může hrát, i když zpívat neumí (dětská cédéčka se nepočítají, děti nemají hudební sluch a nepoznají šmíru). Zbývalo ještě osvětlit, jak to v Hybernii udělali, aby mohla Dáda hrát i s případnou virózou: „…Patrasová většinu času polehává na trůně, a když už může něco říct, několikrát zaváhá,“ konstatuje Mladá Fronta, která se jinak pozastavuje nad tím, že muzikál je pro děti nesrozumitelný.

Celá věc tak vůbec nepůsobí dojmem laciného taháku, který má donutit rodiče vysolit vstupné na tetu Dádu, aby ve finále teta polehávala, nezpívala, což je ale možná bezpečnější. Jo, a ještě jsou tam pěkné kostýmy, aby tento text nepůsobil jako nějaký hanopis.

Příjemnou zábavu, samozřejmě!