Skokové změkčení požadavků na parkovací místa u nové výstavby znamená, že developeři ušetří za výstavbu garáží. Lidé budou parkovat na ulici. Na té samé ulici, kde se již dnes nedá zaparkovat.

Dosavadní stavební předpisy ukládaly developerům povinnost vybudovat při výstavbě bytů dostatečný počet parkovacích míst. Podzemní garáže nebo nadzemní patrové parkingy stavby značně prodražovaly. PSP stavaře této povinnosti v podstatě zbavují. Koeficienty pro potřebná parkování u nových budov se v naprosté většině počítají tak, že výsledný počet nutných parkovacích míst je nižší než podle stávající legislativní úpravy.

Například: Podle stávající úpravy vždy musel každý byt mít alespoň jedno parkovací místo, větší byty pak dvě parkovací místa. Podle PSP se budou parkovací místa počítat pouze z hrubé podlahové plochy budovy. Na každých 85m2 jedno parkovací místo. To znamená, že u malých bytů (a těch se prodává nejvíce) bude vycházet jedno parkovací místo na cca 2 byty. Tímto způsobem výpočtu se požadavky na parkovací místa snižují až o několik desítek procent.

Navíc při správném odůvodnění lze počet potřebných parkovacích míst podle § 33 odstavec 2), 3) a 4) snížit až na nulu!!! Všechna auta z nového objektu v těchto případech tak budou parkovat na ulici. Za vše například hovoří i povolená velikost šikmého stání 2,5×5 m. Do takto malého prostoru s dnes běžnými auty jistě nepůjde zaparkovat, navíc je v rozporu s platnou normou. Výsledek toho všeho je jasný, do tak již přetížené dopravní struktury přibudou další tisíce parkujících aut.