Pokud pomineme extrémní situace, jako je dusno, horko a nadměrná fyzická aktivita, průměrný zdravý muž žijící v mírném klimatickém pásu by měl denně vypít zhruba 3 litry tekutin, žena pak vzhledem ke své hmotnosti 2,2 litru.

Předesíláme, že kávu, čaj nebo sladké limonády do pitného režimu skutečně započítávat nelze.

Tohle je 8 zdravotních obtíží, které vám hrozí, pokud nad pitným režimem mávnete rukou.

1. Revma a artritida

Dehydratace abnormálně zvyšuje koncentraci toxinů v krvi a v mezibuněčných prostorách. Bolesti v končetinách se pak zvyšují přímo úměrně této koncentraci.

2. Potíže s dýcháním a alergie

Sliznice dýchacího systému jsou mírně zvlhčené, aby se chránily před možnými nečistotami, které se mohou nacházet ve vdechovaném vzduchu. Nedostatek tekutin tomuto přirozenému zvlhčování brání.

3. Trávicí poruchy

Při chronické dehydrataci se snižuje sekrece trávicích šťáv.

4. Zácpa

Když potrava vstoupí do střev, obsahuje příliš mnoho vody na to, aby se správně zformovala stolice. Proto ji stěny tlustého střeva odčerpají. Při chronické dehydrataci střevo vstřebá příliš mnoho vody, aby se ta mohla použít v jiných částech těla. A vy si pak nemůžete dojít na záchod.

5. Předčasné stárnutí

Tělo novorozeného dítěte obsahuje až 80 % vody. U dospělého se tento poměr snižuje na 70 % a ve stáří je ještě nižší. Chápete? Musíte pít, abyste nevypadali ve třiceti jak vyschlá treska.

6. Zánět močového měchýře a infekce močových cest

Když toxiny nacházející se v moči nejsou dostatečně rozředěné, napadají sliznice v močovém systému. A mnohé ženy vědí, jaká jsou to muka!

7. Ekzém nebo akné

Naše tělo potřebuje dostatek tekutin, aby mohlo vypotit přibližně 0,6 až 0,7 litru vody. Jde o množství nutné k rozředění toxinů, aby nedráždily pokožku.

8. Nadměrná váha a obezita

Nezapomínejte na to, že hlad je často jen převlečená žízeň!