UniCredit Bank má v posledních dnech velké problémy! Jejich internetové bankovnictví selhalo a klienti se už několik dnů nemohou dostat ke svým účtům. I když se banka v úterý vyjádřila, že je vše v naprostém pořádku, opak je pravdou.

Klienti nevidí po přihlášení k internetovému bankovnictví své kreditní karty a informace k nim. Dalším problémem jsou také ověřovací SMS kódy, které jednoduše nedorazí. Infolinka je obsazená a klienti nervózní. Někteří vybírají své peníze z účtů kvůli obavám, aby o ně nepřišli.

Také mají problém s provedením platby a odesíláním peněz. Klientům ale mizí důležité údaje i po úspěšném přihlášení do internetového bankovnictví a facebooková stránka banky je zaplavená dotazy, nezobrazuje se spořicí účet, není možné dohledat zůstatek na účtu či dokonce účet ukazuje 0 Kč.

Klientka, která využívá služby banky, se vyjádřila následovně: „Amatérismus nejvyššího stupně, který je u takovéto společnosti nepřípustný. Naprosto jsem ve vaši spolehlivost ztratila veškerou důvěru. Každý měsíc, každý den se máte starat o peníze mnou vám svěřené. A tomu teď nevěřím. Ten, kdo využívá online banking nebo mobilní bankovnictví, tak asi proto, že na pobočku nemůže. To, že nemůže zaplatit ani kartou, je vrchol všeho. Mám u vás účet 15 let a rozhodla jsem se odejít. Nejste pro mne jistotou.“

Snažili jsme se kontaktovat mluvčího banky, bohužel neúspěšně. Také se objevila informace, že by mělo být více poboček uzavřených, tuto informaci zatím ověřujeme a přineseme vám další informace už brzy.

AKTUALIZACE

V e čtvrtek v 15:05 jsme obdrželi vyjádření banky od tiskového mluvčího Petra Plocka.

Vzhledem k aktualizaci interního bankovního systému, o kterém jsme klienty informovali, jsme do včerejšího odpoledne evidovali dočasné technické omezení, které ovlivnilo dostupnost služeb Online Bankingu a Smart Bankingu. Naše týmy intenzivně pracovaly na vyřešení problému a včera mezi 16. a 17. hodinou jsme tak obnovili provoz všech digitálních služeb. V současné chvíli již služby internetového Online Bankingu a mobilního Smart Bankingu UniCredit Bank fungují, omezené jsou jen některé funkcionality v Online Bankingu, například přehled karet.

Veškeré trvalé platby, inkasa a jednorázové platby, které byly zadány a autorizovány v době omezené dostupnosti internetového a mobilního bankovnictví, byly standardně zaúčtovány a odeslány na účet příjemce.

Co se týče ostatních služeb, které v článku zmiňujete:

  • Do služby Online Banking a Smart Banking se v současnosti klienti mohou přihlásit a používat je.
  • Platby kartou, zadávání a provádění plateb je dostupné.
  • Všechny naše pobočky v ČR jsou otevřené a připravené vyřídit potřeby a požadavky našich klientů.