Sladká, s ničím nezaměnitelná chuť, jediná a pravá. To je coca-cola, kterou pijeme už od roku 1887 a od dvacátých let 20. století jsme si zvykli na to, že v obchodě sáhneme pro červenou lahev s černým obsahem. Teď to ale začne být všechno jiné a jedna z největších stabilit vesmíru se začíná hroutit. Asi jako když se dozvíte, že Ježíšek neexistuje.

V Argentině je už v prodeji nová lahev starého oblíbeného pití a má zelenou etiketu. Společnost se uchýlila k nečekanému experimentu poté, co do coly začala přidávat přírodní sladidlo a pití by tak mělo být lehčí a nezatěžovat tolik organismus umělými látkami.

Nová, zelená lahev je také lépe recyklovatelná a i proto přišla na řadu „eko“ barva. Cola v zelené rozjíždí celou řadu, tedy koupíte malé i velké balení, plechovky a dokonce i kelímky, do kterých se ve fastfoodech lije postmix.

Zatím se nějak moc neví, jak na velkou změnu reagují zákazníci. Ono se to sice nezdá, ale barva výrobku má hodně velký vliv na jeho odbyt. A ještě nějakou chvíli potrvá, než se zjistí, zda zelená cola uspěje nebo budou zákazníci vyžadovat i nadále svou poslední vesmírnou stabilitu.