Celou kauzu kolem drogerie DM odstartoval čtenář eXtra.cz Martin Maska. Ten se vyjádřil k cenovému rozdílu mezi výrobky, které se prodávají u nás a které jsou k dostání v Německu. Sám Martin si dal tu práci, že se vydal na průzkum do Německa, aby zjistil, jak to s cenovým rozdílem je. Ceny výrobků nebral uživatel v akci, ale za běžnou cenu, což je důležité zdůraznit. Představte si, že za naprosto stejný nákup zaplatíte v Německu 2 710 Kč a u nás ty stejné výrobky koupíte za neuvěřitelných 6 484 Kč. Jako příklad uvedl Martin pár výrobků, které se cenově naprosto odlišují. Kapesníky babylove 25,70,– vs. 59,90,–, pěna na holení Nivea 44,70,– vs. 107,00,–, pěna do koupele 25,70,– vs. 42,90. A tak bychom mohli pokračovat výrobek za výrobkem – psali jsme ZDE.

Na Facebooku společnosti DM se strhla mela. Stovky naštvaných lidí vzkazují, že mají konečně otevřené oči a do obchodu už nikdy více nedorazí. Raději budou chodit ke konkurenci. Jak reaguje vedení společnosti?

„Do logistických nákladů vstupují nejen náklady na transport z Německa do České republiky, ale promítají se do nich i zvýšené náklady díky nutnosti větší část produktů vybalit, polepit českými etiketami a znovu zabalit k další distribuci. Výrobky, které nemají českou verzi etikety, musíme opatřit českou verzí a výrobek je v tomto případě tedy etiketován dvakrát. Za minulý obchodní rok jsme takto etiketovali 25 600 000 výrobků. Oproti Německu máme rovněž rozdílné geografické rozložení prodejen, roli hraje nejen jejich velikost, která je u nás menší, ale i celkový obrat, který je u nás na jednu prodejnu přibližně 4× menší než v Německu. Fixní náklady na jednu prodejnu v poměru k celkovému obratu jsou u nás tedy vyšší. Jak jsme již uváděli, v České republice se snažíme stanovovat ceny tak, aby vlastní značky byly ve vztahu ceny a kvality nejvýhodnější alternativou na trhu, a naši zákazníci si mohou být jistí, že kvalita výrobků DM značek je stejná jak v Německu, tak v České republice,“ uvedl pro eXtra.cz tiskový mluvčí Jiří Peroutka.