Pokud trpíte občasnými depresemi, které jsou spojeny jen se špatným počasím nebo s tím, že se vám něco nepovedlo, zaberou vám na ni potraviny. Zabránit depresi je totiž často velmi snadné a stačí jen změnit způsob stravování. To znamená zvýšit spotřebu klíčových složek, které jsou zdrojem nutrientů pro výživu mozku a pro regulaci jeho chemie.

Rybí olej

Lidé, kteří trpí depresí, mají často nedostatek mastných kyselin. Podle studie z roku 2002 užívali lidé každý den jeden gram rybího oleje a o 50 % se u nich zlepšila úzkost, poruchy spánku, pocity smutku, sebevražedné myšlenky i nezájem o sex.

Rybí olej obsahuje omega-3 mastné kyseliny, také snižuje cholesterol a zlepšuje zdraví. Získáte ho především z vlašských ořechů, lněných semínek a z ryb jako tuňák nebo losos.

Hnědá rýže

Tato potravina má snížený obsah škrobů a to znamená, že uvolňuje do krevního oběhu glukózu postupně, a tak zabraňuje výkyvům nálad. Navíc obsahuje vitamíny B1 a B3 a kyselinu listovou. Má vysoký obsah vlákniny a obsahuje mnoho stopových minerálů. Člověk se po hnědé rýži cítí lépe a šťastnější.

Pivovarské droždí

Obsahuje vitamíny B1, B2 a B3 a najdeme v něm 16 aminokyselin a 14 minerálů. Aminokyseliny jsou pro člověka velmi důležité, udržují totiž správnou činnost nervového systému. Potlačují tak depresi a člověk se cítí být víc v klidu. Droždí je vhodnou volbou při léčbě deprese.

Ovesné vločky

Oves pomáhá snižovat cholesterol, zklidňuje trávicí systém a pomáhá tlumit výkyvy hladin krevního cukru, které způsobují rozmrzelost a střídání nálad. Ovesné vločky jsou dobrou volbou, jak tělu dodat nutrienty pro výživu mozku. Navíc snižuje cholesterol a zklidňuje trávicí systém.

Hlávkové zelí

Zelí pomáhá proti stresu, infekcím a srdečním nemocem. Zároveň působí proti mnoha druhům rakoviny. Je také výborným zdrojem vlákniny, která stabilizuje cukr v krvi, a čerstvá šťáva ze zelí léčí žaludeční vředy. Potlačuje také pocity smutku a výkyvy nálad. Když budete pravidelně konzumovat zelí, budete se cítit šťastnější.