Firma Germanwings patří pod obří firmu Lufthansa a je jejím specialistou na nízkonákladové lety. Menší objem financí se tak logicky musí někde projevit. Daný Airbus A320 byl navíc jedním z úplně nejstarších letadel německé společnosti.

To samozřejmě vyvolává mnoho otázek. Byl za havárií špatný technický stav letadla? Ředitel firmy Germanwings Thomas Winkelmann prohlásil, že by bylo předčasné zakázat let všem Airbusům A320, které společnost vlastní.

Zda s nimi ale poletí jeho zákazníci, samozřejmě ovlivnit nemůže.

Winkelmann zároveň dodal, že kapitán letadla byl zkušený pilot s desetiletou praxí a měl za sebou více než 6 000 odlétaných hodin na strojích airbus. Neukazuje ale skvělá kvalifikace pilota opět spíše na technický stav letadla?

Airbus navíc trvale klesal dlouhých 8 minut před tím, než došlo ve 2 000 metrech ke srážce s masivem Estrop. Technický stav letadla bude nyní jedním z hlavních bodů vyšetřování.

Letadlo viděl jen několik okamžiků před havárií místní farmář, který poznamenal: „To letadlo bylo hrozně nízko. Vypadalo, jako by padalo. To nemůžou zvládnout, řekl jsem směrem k horám. Pak už jsem ale vůbec nic neslyšel.“

Na palubě letu 4U 9525 bylo i 16 školáků, které doprovázely dvě učitelky. Nejlepší studenti německého gymnázia z města Haltern am See byli na cestě domů ze studijního pobytu ve Španělsku. Teď už se bohužel nevrátí.

Bylo potvrzeno, že nehodu skutečně nikdo nepřežil a trosky letounu jsou rozesety až dva kilometry od místa nehody. Práci záchranářů navíc ztěžuje těžký terén dané oblasti.

Očekává se proto, že záchranná akce jen tak neskončí.

Podívejte se s námi v přiloženém videu a galerii, jak to vypadá přímo na místě!