Víme, že čas bývá největší nepřítel diet. Obvykle je u nich zapotřebí rozmýšlení, složité vážení, pečlivá příprava a hlavně je nutné myslet na to, že je třeba pravidelně jíst. Není proto divu, že spousta lidí hubnutí zavrhne ještě dřív, než s ním vůbec začne. A právě proto vám vychází vstříc krabičková dieta, díky níž budete mít svých pět porcí bez námahy a stačí si jen objednat z pohodlí domova. A proč zrovna pět? Není to náhoda, nejlépe zhubnete pomocí pěti důležitých faktorů. Tuto zajímavou dietu vymyslel známý fitness guru Harley Pasternak. A jak přesně to funguje? Každý den si dáte pět jídel, která se skládají z maximálně pěti různých ingrediencí. V průběhu týdne máte nárok na jeden tzv. „volný den“, kdy můžete bez pocitu viny sníst cokoliv, na co zrovna máte chuť.

Jde tedy o skvělé řešení pro lidi, kteří mají málo volného času a nemohou si dovolit pravidelně chodit do posilovny. Úplně stačí dodržovat těchto pět jednoduchých pravidel:

  1. pět jídel – každý, kdo kdy zkoušel zhubnout, dobře ví, že lepší je jíst častěji, ale menší porce o energetické hodnotě max. 1 260 kJ.
  2. pětadvacet minut cvičení – vyhraďte si alespoň 25 minut denně na cvičení. Podle Pasternaka to bohatě stačí.
  3. pět ingrediencí a minut – zapomeňte na komplikované recepty a jezte jednoduché zdravé pokrmy, jejichž příprava vám nezabere delší dobu než pět minut.
  4. pět týdnů – držte tuto dietu alespoň pět týdnů. A poctivě!
  5. pět hříchů – odměňte se za svoje úsilí a jednou týdně si dopřejte své nejoblíbenější jídlo. Ať už je to grilované vepřové koleno nebo třeba pečená kachna se zelím a knedlíkem.

Dodejme, že pětifaktorová dieta už pomohla shodit nadbytečná kila celé řadě celebrit. Například zpěvačka Jessica Simpson díky ní zhubla 9 kg během pouhých dvou měsíců! Na pětifaktorovou dietu nedají dopustit ani Alicia Keys, Lady Gaga, Katy Perry či Kanye West.