Špatně vyfocené modro-černé šaty zapříčinily jednu z nejdivočejších debat mimo politické dění ve světě. Každý se k nim musel vyjádřit a každý se divil tomu, že člověk vedle něj vidí kouzelné šaty v jiné barvě.

Oděvní společnost dokonce začala na základě ohromné virální reklamy zdarma vyrábět šaty i v nepůvodní zlato-bílé variantě, to abyste se přestali už konečně hádat, jakou mají barvu.

Kauza Dressgate prostě hýbala společností a toho právě využila organizace bojující proti domácímu násilí. Modelku navlékli do původně nepravé barvy, tedy do bílo-zlaté, a je to záměr.

Tuhle barvu totiž viděla nejen většina lidí, ale hlavně mužů, tedy nejčastější agresoři domácího násilí. Na sobě má pak žena modro-černé fleky představující modřiny a plakát se ptá, proč je tak těžké vidět modrou a černou?

To odkazuje na to, že pravda je často skrytá pod tím, co si přejeme vidět a co přehlížíme. Stejně jako u těchto šatů, kdy „modro-černá skupina“, která měla v této hádce o barvě šatů pravdu, byla v menšině.