1. V porovnání s Evropou se na domácím trhu prodávají ojetá auta za příznivějších podmínek a v lepším technickém stavu. Došlo to tak daleko, že trend se změnil a cizinci jezdí pro ojetá auta do Česka.
  2. Desítky drobných dovozců, které import levných aut ze Západu živil, se snaží za každou cenu zachránit skomírající byznys. Když nemohou konkurovat cenou nebo kvalitou, uchylují se k trikům a podvodům – přetáčení tachometrů, padělání roku výroby v technickém průkazu nebo prodej vozů po těžkých haváriích.
  3. V případě vozu ze zahraničí bývá složitější ověřit si historii vozu a kupující se pak vystavují řadě rizik, a to v podobě větších investic do oprav vozu nebo bezpečnostním a zdravotním rizikům v případě havárie způsobené špatným technickým stavem vozidla.
  4. Nikdy neplaťte nic předem! Různí podvodníci vás budou nutit platit různé zálohy nebo posílat rezervační poplatky na podivné účty. Své peníze pak už neuvidíte. Proto doporučujeme nikdy neposílat na účty zálohy či peníze na dopravu vozu předem, ale platit za auto až ve chvíli, kdy ho fyzicky vidíte před sebou a máte od něj klíčky.
  5. Jste si jistí, z jaké země vůz skutečně pochází? V přímořských oblastech na technický stav vozu působí například místní klima. Problém mohou představovat oblasti, kde často prší a nebo tam jsou povodně. Sebedokonalejší vysušení nevrátí vůz do původního stavu. Třeba palubní jednotka může do nekonečna hlásit nějakou chybu nebo naopak v autě chybu máte, ale kontrolka nic nehlásí.
  6. Děsí se prodejce důkladné kontroly, když jste si s sebou přivedli automechanika? Pokud bazar neumožní, abyste auto napíchli a zkontrolovali si jeho stav s člověkem, kterému důvěřujete, je to jasný signál otočit se na podpatku a jít rychle pryč.
  7. Pokud se přeci jen rozhodnete pro vůz ze zahraničí, pak musíte počítat s výdaji na převoz vozidla. Taková částka může atakovat hranici 15 tisíc korun.