Není den, abyste si nedali něco sladkého? Myslíte na sladkosti každou hodinu a už se nemůžete dočkat, až si po obědě dopřejete vydatný zákusek? Utrácíte za sladkosti horentní sumy a tvoříte si doma zásobu na „horší časy“, kterou zvládnete spořádat ještě v den nákupu? Potom jste opravdu závislí na sladkém. Sice vám chutná, ale dostáváte tak do těla ohromné množství kalorií a tuku. Dorty a sušenky sice můžete nahradit odlehčenou variantou bez cukru, ale i Dia výrobky mají spoustu tuku, což se brzy projeví na vaší váze.

Zkuste se svou závislostí zabojovat pomocí pěti triků.

1. Počkejte 10 minut

Je to sice těžké, ale když to na vás přijde, zaměstnejte se tak, aby vám deset minut nepřišlo jako celá hodina. Uvidíte, že pak vaše chuť na sladké zeslábne.

2. Vyčistěte si zuby

Na někoho to funguje, na někoho ne. Jakmile pocítíte, že byste snědli něco sladkého, běžte si vyčistit zuby. Zaměstnáte mysl a mentolová příchuť pasty vám pomůže na mlsání zapomenout.

3. Uvařte si čaj

Říká se, že hlad je převlečená žízeň. Zkuste chuť na sladké obelstít uvařeným čajem s trochou medu.

4. Vyzkoušejte ovocné vůně

Je prokázáno, že libá ovocná vůně linoucí se bytem umí chuť na sladké ošidit. Párkrát se zhluboka nadechněte a možná nebudou sladkosti třeba. Zkusit můžete vonné svíčky s nejrůznějším ovocným aroma i elektrické vůně, které se dávají do zásuvek.

5. Napijte se teplé vody

Trik, který prý při chutích na sladké zabírá! Vypijte sklenici vody. Ale pozor, musí být teplá! Sice to vůbec nechutná, ale funguje to.