Dnes má ve Velké Británii premiéru opravdu luxusní počin ve světě vánočních reklam. Jako minulý rok i letos vsadila reklamní agentura adam&eve DDB na dojemný a poutavý příběh. To, že se jim to opět povedlo, je jasné už teď. Reklamní spot tentokrát vypráví o muži na Měsíci a jeho šestileté fanynce Lili na Zemi, mezi kterými vznikne silné pouto. Lili ho pozoruje dalekohledem, ale on o tom nemá ani tušení. Ani na její vzkazy, co mu neustále posílá, nereaguje. A tak se rozhodne jej alespoň na Štědrý den obdarovat.

Tento příběh má vzkázat jediné: „V přátelství je věk nepodstatný a není pravda, že starší muž, co se přátelí s malou holčičkou, je hned sexuální delikvent. I starší lidé mají právo na to mít nějakého přítele a nebýt opuštění.“

Slogan letošních Vánoc obchodu John Lewis zní: „Ukažte někomu, že ho máte rádi.“

Píseň ve spotu má na svědomí mladá a talentovaná norská zpěvačka Aurora Aksnes. Nazpívala cover verzi od skupiny Oasis s názvem Half the world away.

Inspirací pro volbu tématu byl úplněk, který letos vychází právě na Štědrý den. Příběh vám může připomínat Malého prince. Podstata je ale v tom ukázat na starší lidi, kteří tráví Vánoce o samotě, bez rodiny. Spot není náhodně zaměřen na tuto věkovou skupinu. John Lewis totiž podporuje nadaci Age UK, která přišla se zjištěním, že přes milion lidí v důchodovém věku se v uplynulém roce nepotkal a nemluvil s nikým z rodiny ani z přátel. A tak na to chtějí poukázat prostřednictvím Vánoc a pokud možno situaci zlepšit.

Jen tento spot přišel obchod na 38 milionů korun. Celá kampaň, ve které se objeví i nejnovější mobilní aplikace a spousta dalších novinek, však přesáhla částku 265 milionů korun. Artefakty z reklamy budou samozřejmě součástí vánočního sortimentu obchodního řetězce John Lewis. Lidé se také budou moci vyfotit na lavičce, na které ve videu sedí muž na Měsíci.

Režisérka, která si vzala celý počin na starost, je dobře známá Kim Gehrig.

Na dojemný spot, který vám utkví v paměti už napořád, se podívejte níže.