Zdá se, že pokud trpíte psychickými potížemi, prášky a terapie by měly být až druhotným řešením. Ve zdravém těle zdravý duch se říká a zdá se, že podle nejnovějších studií to nebudou jen pseudomotivační citáty z Instagramu.

Odborníci radí, že při mentálních onemocněních bychom se měli nejprve zaměřit na náš jídelníček. Čím více totiž jíme konzervovaných potravin, předpřipravených jídel nebo hotovek, tím náchylnější jsme k mentálním onemocněním. Naopak, čím více jíme čerstvých potravin, ovoce, zeleniny a ryb, tím více výživy poskytujeme našemu mozku. Cítíme se pak pozitivněji, plni energie a více nám to pálí.

Studie ze Španělska prokázala, že středomořská dieta, kdy se konzumuje velké množství zeleniny, ovoce, olivového oleje, ryb a ořechů, působí prakticky jako prevence proti depresím. Tyto potraviny působí protizánětlivě a obsažené antioxidanty mají ochranné účinky. Doporučená je i denní dávka vína, podávaného k jídlu. Naopak omezit by se měla konzumace masa, především hovězí a vepřové, a mléčných výrobků.

Další studie z Londýna prokazuje, že jídlo, které dráždí náš zažívací trakt, ovlivňuje psychické rozpoložení především u žen. Jednoduchou úpravou jídelníčku se tak dá předcházet depresím a záchvatům úzkosti. A jsme u toho, dámy, už žádné vymlouvání na premenstruační syndrom. Mezi taková největší, těžko stravitelná dráždidla patří především cukr, červené maso a bílé pečivo.

Dostatečné množství omega-3 mastných kyselin dokonce může působit jako prevence před nespavostí nebo ADHD poruchou. Pokud tedy chcete být v pohodě, myslete především na svoje střevo. To je totiž mnohem více spojeno s vaším mozkem, než si myslíte. Cokoliv, co vložíte do úst, ovlivní váš mentální stav. Myslet na to, co jíme, bychom tedy neměli jen kvůli naší štíhlé linii, ale především kvůli celkové pohodě.

Zapojte do svého jídelníčku dlouhodobě zeleninové a ovocné saláty, ořechy, ryby, olivový olej, kapku vína a vyhněte se naopak především cukru, červenému masu a mléčným výrobkům. Vaše mysl vám za to poděkuje.