1) S jarní očistou je to podobné jako s novoročním předsevzetím – pokud chcete své tělo očistit, udělejte to, kdykoliv vás napadne, a nečekejte na jaro, až vám k tomu dají zelenou ženské magazíny, které jsou beztak rády, že mají po roce zase o čem psát, a hromadně od sebe kopírují převzaté definice.

2) Ukvapená změna stravování může vašemu tělu spíše přitížit. Obzvláště když k němu většina lidí přistupuje stylem: „Tak teď budu tři týdny jenom o šťávách a po zbytek roku se budu moci bez výčitek stravovat opět jako prase.“ Takhle prostě ne! Pokud jste zvyklí nic si neodpírat a v jídle i pití se někdy pořádně utrhnout ze řetězu, náhlá hladovka může vašemu organismu připravit hodně nepěkný šok. Stejně tak pokud z extrému najednou skočíte jenom ke chroupání zeleniny a bylinkovým dýchánkům. Ne každý zkrátka náhlou změnu může přestát bez újmy.

3) Detoxikaci váš organismus tak jako tak podstupuje už denně. Kdyby tomu tak nebylo, jste dávno mrtví. (To platí zejména pro český národ s oblibou v náhražkách, uzeninách a mimibazarovských patlaninách.) I bez vašeho přičinění se o pravidelné vyplavování toxinů starají především játra a ledviny. Co takhle se tedy těmto pomocníkům odvděčit za nonstop službu a místo nárazového hraní si na Jaroslava Duška dlouhodobě zapracovat na svém jídelníčku?

4) Co si pak budeme povídat, takzvaná jarní detoxikace je v dnešní době hlavně skvělá marketingová hláška, na niž se dobře slyší a skvěle vydělává. Hned stoupnou prodeje oněm časopisům, v kurzu jsou knížky o půstu a zdravé stravě a na dračku jdou taky bylinné prostředky a jiné doplňky stravy. Každá mince má jednoduše dvě strany a třebaže mnohým propagátorům očisty jde jistě i o vaše zdraví, když si díky tomu namastí svou kapsu, zlobit se nebudou.

5) A vůbec, podívejme se na to i trochu z lidského hlediska. Přichází jaro a s ním velikonoční svátky, na rodinných návštěvách vás čeká spousta dobrot, otevřou se zahrádky a čepovat se budou speciální piva a pak je tolik úžasných jídel, která můžete připravit právě z jarních bylinek či první vyrašené zeleniny. A dietní recepty to zrovna nemusí být. Jako i ve všem jiném je tedy nejlepší zvolit si střední cestu.