Co si budeme nalhávat, plavková sezóna je za dveřmi a plochého „milánka“ chceme mít na koupáku všichni. Je čas na tom začít pracovat.

Zklidněte se. Dělat každé ráno sto zbrklých sklapovaček nemá smysl. Stejně vás to časem přestane bavit. Posilujte bříško pomalu a vytrvale, třeba s pomocí pilates nebo jógy, které dokonale zapojí opravdu všechny břišní svaly. Tedy ty přímé, šikmé i vnitřní.

Zobejte zrníčka. Aby vám to dobře spalovalo, musí vám správně fungovat metabolismus, tedy hlavně střeva. K tomu vám dopomůže vláknina, kterou najdete v obilovinách, ovoci a zelenině.

Spěte. Dostatečně. Je známo, že pokud vašemu tělu nedopřejete dostatek odpočinku, bude si chtít brát energii jinde. Zkrátka budete mít větší hlad než obvykle. Hranice, pod kterou byste neměli jít, je sedm hodin spánku denně. Pokud se vám špatně usíná, jezte potraviny, které obsahují tryptofan (aminokyselina, která vám pomůže spát), tj. třeba kuřecí maso nebo mléčné výrobky.

S jídlem nespěchejte. Vážně. Odborníci z časopisu Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism zjistili, že pokud svou porci sníte moc rychle, hormon, který vám dává pocit plnosti se nestihne vyplavit. A vy to toho zdlábnete víc, než vaše tělo potřebuje. Taky je fajn se soustředit na samotný akt. Vnímat to, že jíte. Před televizí toho spořádáte víc, než u jídelního stolu.

Pozor na větříky. Vyhýbejte se potravinám, které vás nadýmají. Však vy dobře víte, které to jsou.

Povolejte do zbraně enzymy. Enzym, který vám pomůže dosáhnout plošší břicho se nazývá bromelain a najdeme ho v čerstvém ananasu. Bromelain pomáhá trávení a má protizánětlivé účinky. Jen pozor, mezi nežádoucí účinky patří časté alergické reakce.