1. Tekutiny

Pitný režim je v těchto horkých dnech pro člověka samozřejmostí. Měli byste vypít aspoň 4 litry vody. Vyhněte se ale ledovým nápojům, které nejsou pro rozehřátý organismus zdravé a mohly by vám způsobit žaludeční problémy. Také byste neměli pít slazené nápojem, alkohol a nápoje s obsahem kofeinu.

2. Oblečení

Snažte se nosit prodyšné a světlé oblečení, které odráží světlo. Nezapomeňte také na pokrývku hlavy, kvůli úpalu nebo úžehu, a na oči sluneční brýle.

3. Vyhněte se přímému slunci

Ve vedrech nad 30 stupňů je nejlepší vůbec nevycházet ven a zůstat doma. Pokud z domu opravdu musíte odejít, dávejte si pozor, abyste se nepohybovali na přímém slunci. Pokud doma nemáte klimatizaci, dávejte si pravidelně vlažné sprchy, aby se váš organismus nepřehřál.

4. Mažte se!

Pokud se chystáte na sluníčko, ať už v plavkách, nebo kraťasech, měli byste se pořádně namazat. Nejlepší doba je 20 minut předtím, než vyjdete na slunce. Krém se tak lépe vstřebá. Pak se natírejte každou hodinu po koupání. Nezapomeňte si namazat i oči, obličej, nárty a místo pod šňůrkami od plavek.

5. Omezte fyzickou zátěž

Ve velkém horku byste měli omezit cvičení a jakoukoliv fyzickou zátěž. Snažte se vyhnout i procházkám. Pokud potřebujete jít ven, vyrazte raději večer nebo ráno, protože v tuto dobu nejsou tak vysoké teploty.