Hledáte práci a chcete být ten nejlepší? Nezáleží ale jen na tom, jaký máte životopis. Musíte personalisty, popřípadě ředitele firmy zaujmout i jinak. Proto si u pohovoru dávejte pozor na následující věci.

Buďte přirození a na nic si nehrajte

Na pohovorech se většina lidí úporně snaží, aby se zalíbili co nejvíc. Jenže se to občas vymkne z rukou a vzniknou z toho křečovité úsměvy, trapnost a arogance. Ale jak se tomu vyhnout? Prostě buďte sami sebou. Z 60 % u pohovoru rozhoduje vaše osobnost. Záleží totiž i na vztazích na pracovišti, a tak si lidé hledají někoho k sobě, s kým si budou rozumět. A arogantního všeználka tam rozhodně nikdo nechce. Když budete namyšlení, arogantní, důležití a budete si na něco hrát, tak máte smůlu.

Jen životopis nestačí

Každý si šperkuje svůj životopis, aby byl co nejhezčí a byl pozvaný na pracovní pohovor. Jenže jenom životopis nestačí. Když ho na pohovoru hezky zarecitujete, nic tím nezískáte. Životopis je jen vaše vstupenka na osobní pohovor, kde se pak můžete předvést i v jiném světle. Důležité jsou vaše kvality, zkušenosti a to, co umíte. Proto na to klaďte u pohovoru váhu. Proč si myslíte, že by měli vzít právě vás, co firmě přinesete a co umíte?

Zaujměte historkou

Personalisté si na pohovory zvou kvanta lidí. Na jednu pozici se jich hlásí klidně i sto a některé životopisy a lidé můžou splývat. Musíte je tedy nějak zaujmout, abyste se jim líbili a doporučili vás do dalšího kola. Ale jak na to? Buďte originální. Zkuste při pohovoru navázat i na nějakou vtipnou historku, nebo zapojte do hovoru něco z rodiny. Nevykládejte ale o tom, jak přebalujete svoje děti nebo jak vaříte manželovi. Historka musí být vtipná a hodit se a to prostě musíte správně odhadnout. Personalistům tak utkvíte v paměti a máte větší šanci, že postoupíte do dalšího kola.

Zjistěte si, kam jdete na pohovor

Někteří lidé chodí na pohovory jako na běžícím pásu, tak si mnohdy ani nestihnou prostudovat webové stránky firmy a nemají tak o ní žádné informace. Jenže na pohovorech se většinou ptají, proč se zrovna do této firmy hlásíte, co se vám na ní líbí nebo co byste naopak změnili. Pokud o firmě nebudete vědět vůbec nic, bude to působit, že o pracovní pozici nemáte zájem a personalisté dají přednost jinému uchazeči, který je zapálený více než vy. Takže byste si před pohovorem měli vše pořádně prostudovat. Pak těmi informacemi můžete i zaperlit.

Oční kontakt

Velmi důležité je také u pohovoru udržovat oční kontakt. Dívejte se lidem do očí, kývejte, ale zase to moc nepřehánějte. Když je budete sledovat a propichovat pohledem, mohli by se leknout. A také byste mohli působit až otravně. A naopak, pokud budete mluvit a dívat se do země, je to také špatně. Budete pak vypadat jako nějací ignoranti. Takže všeho s mírou.

Vhodný oděv

Říká se, že první dojem je polovina úspěchu. A tak také záleží na tom, jak u pohovoru vypadáte. Proto si dejte záležet na tom, jak působí váš zevnějšek. Důležité je jak oblečení, tak i vlasy nebo pleť. Buďte upravení a čistí, měli byste přiměřeně vonět a zjistit si politiku společnosti. Takže v žádném případě si nesmíte vzít na sebe džíny a mikinu s kapucí. Ale zase buďte méně formální a nechoďte hned v obleku nebo kostýmku.¨

JSTE NESPOKOJENÍ SE SVOU PRACÍ? TAK SI NAJDĚTE JINOU – NABÍDKA PRACOVNÍCH MÍST JE ZDE.