Celou kauzu kolem společnosti Hamé odstartovala fotografie na Facebooku, kterou začaly sdílet tisíce lidí. Fotografie údajně dokládá, že společnost Hamé šidí českého zákazníka, když mu nabízí horší a dražší výrobky. Na fotce jsou dva výrobky, jeden zakoupený v Česku a druhý určený pro rakouský trh.

Kvůli této fotce se strhla mela a lidé doslova zaplavili Facebook společnosti Hamé nepříjemnými dotazy.

PR manažer společnosti Hamé Petr Kopáček pro eXtra.cz uvedl, že jde o dva naprosto rozdílné výrobky. Ten český prý navíc obsahuje ještě více masa než výrobek pro rakouský trh.

„Je to pěkný příklad, jak fotka dokáže výrazně klamat. Na snímku jsou dva úplně odlišné výrobky. Ten český má mimochodem o třetinu více masa než výrobek pro náročný rakouský trh. Produkt pro český trh Vepřové ve vlastní šťávě obsahuje 90 % masa (konkrétně vepřové pleci), přičemž se jedná o náš prémiový výrobek, za nímž si určitě stojíme. Naproti tomu produkt Moravské jemné vepřové maso, který vyrábíme pro rakouské odběratele a za nímž si rovněž stojíme, obsahuje 60 % masa. Oba výrobky vypadají při rozkrojení jinak, jelikož jsou zpracované jinou technologií a skutečně se jedná o dva odlišné produkty. Vepřové ve vlastní šťávě je zpracované na větší kousky. A za cenu výrobku rozhodně neodpovídá výrobce, tedy ani my ne, nýbrž prodejce, který ji sám stanovuje na základě dalších vlivů (např. marže prodejce),“ uvedl pro eXtra.cz Kopáček.

Vedení společnosti Hamé nechalo do redakce eXtra.cz poslat také etikety (najdete je ve fotogalerii), které svědčí o tom, že jde o dva rozdílné výrobky. Podle společnosti se srovnává nesrovnatelné.