Svůj film představí přímo v Prostějově i režisér Vít Klusák. Ten se do města vrací po třech měsících v situaci, kdy film už stihl na MFF v Karlových Varech vzbudit silné ohlasy. „Vracíme se na místo činu a musím se přiznat, že cítíme lehkou nervozitu a rozrušení,“ přiznává Vít Klusák. Setká se po čtvrt roce znovu tváří v tvář s Daliborem K.? „Nevím, Rád bych. Každopádně Dalibor si nechal rezervovat v sále asi pět míst, takže uvidíme, jestli dorazí i on sám,“ je sám zvědavý i Klusák.

Dokumentární portrét Dalibora K. se teprve chystá do distribuce v kinech, po prvních projekcích na MFF Karlovy Vary se v jeho spojitosti začínají objevovat trestní oznámení na policii. „Přišla nám přes Facebook zpráva od jednoho uživatele, že na Dalibora podává trestní oznámení za propagaci nacismu, a výzva, abychom byli policii k dispozici,“ potvrdil Vít Klusák. Klusák už byl kvůli svému filmu na policii dvakrát, když měl odevzdat části filmu jako důkazní materiál k prověření, zda se na koncertu skupiny Ortel hajluje, a posléze ještě jednou k podání vysvětlení ve stejné věci.

„My sami jsme v průběhu natáčení před rozhodnutím, zda na Dalibora trestní oznámení podat, stáli. Nechtěli jsme ale jednoho kluka hnát před soud, raději jsme chtěli ukázat, kde se podobné názory berou. Film není jen o Daliborovi, ale o velké části lidí v Česku,“ dodává Klusák.

Dalibor K. zároveň nahrál a poskytl médiím své vyjádření, kde uvádí, že postavu neonacisty na základě objednávky pouze hrál. V době, kdy ústřední postavě snímku reálně hrozí trestní stíhání, chápou tvůrci jeho krok jako obranu proti tomu, aby se stíhání vyhnul. Proti tvrzení, že svou postavu jen hrál, se ale důrazně vymezují.

„Daliborovo tvrzení, že vše neonacistu jen hrál, není pravda! Film je autentický, Dalibor K. není herec, ale skutečný člověk se skutečnými názory, které ve filmu zaznívají,“ říká režisér Vít Klusák.

VYJÁDŘENÍ VÍTA KLUSÁKA A MARIANNY STRÁNSKÉ K NAHRÁVCE DALIBORA K. JE V SAMOSTATNÉM DOKUMENTU

„Daliborovi nikdo neříkal, co má říkat, veškerá slova jsou jeho autentická slova, stejně jako slova ostatních,“ dodává Klusák. Část diváckých reakcí směřuje k tomu, že jednotlivé situace jsou inscenované a ne opravdové. Režisér Klusák použil k natáčení formu rekonstrukce. S Daliborem a jeho rodinou trávil čas, zaznamenával situace a dialogy a pro potřeby natáčení žádal účastníky, aby daný dialog nebo situaci zopakovali i před kamerou. Bez svého zásahu do obsahu či formy vyjádření. V tom, jak postavy žijí, co dělají a jak smýšlejí, je film opravdový, skutečný a autentický.