Je jedno, v jak početném týmu lidí pracujete, abyste se mohli cítit v práci dobře, vztahy mezi vámi a kolegy jsou jedním z nejdůležitějších aspektů.

1. Pravidlo reciprocity

Jak vy k nim, tak oni k vám. A to platí jak v dobrém slova smyslu, tak v tom špatném. Zkuste sem tam sami od sebe kolegovi nabídnout pomoc. I maličkosti se počítají. Vše se vám vrátí. Pokud ne, není chyba na vašem vysílači, ale na kolegově přijímači.

2. Nežalujte šéfovi

„Mamíííí, mamííí, Karlík je na mě ošklivý!“ Pokud se s každým problémkem okamžitě obracíte na vedení, jste na cestě do pekla. Uškodí vám to nejen u daného kolegy, ale také u šéfíka, který vás nebude považovat za svou pravou ruku, ale za estébáka. Žalobníčky nikdo nemá rád, milé děti.

3. Základ je komunikace

Základním stavebním kamenem pro vaše dobré vztahy je přímá komunikace. Předpokládejme, že jste persona A a potřebujete něco sdělit personě B. Pokud informace projde přes persony C, D, E a persona F poté sdělí personě B danou věc, pak persona A je pravděpodobně totální kráva.

4. Nebojte se zeptat

K upevnění vztahů mezi vámi a kolegy vyzkoušejte jednoduchou věc. Pokud něco nevíte, zeptejte se. Požádejte o radu. Nakrmíte tím kolegovo ego. Sebevědomí lidé jsou daleko méně zákeřní než ti zakomplexovaní. Je to logické.

5. Úspěchy slavte spolu

Vztahy utužujte i mimo pracoviště. Zajděte na skleničku, oslavte narozeniny, vyjádřete upřímnou soustrast nad úmrtím kolegovy rybičky. Nemusíte být zrovna přátelé, jde o to, ukázat účast.