Jste nonstop unavení? Vláčíte nos po klávesnici? Čistíte si zuby indulonou? Nejste sami. Neustálá únava organismu trápí obrovské procento populace. Že nevíte, co vám žere energii? My možná tušíme…

1. Snídaně bez cukru

Je sice pěkné, že jste do sebe ráno nasoukali dvě rajčátka a jednu okurku, ale to je vám energeticky celkem k ničemu. Vy potřebujete po ránu cukry. Vykašlete se proto dopoledne na přísnou dietu a posnídejte cereálie s ovocem nebo si klidně dejte i nějakou tu marmeládku na chlebu. Vaše tělo to ocení. Pokud nedodáte mozku karbohydráty, začne si je brát ze svalů a váš organismus se zpomalí.

2. Léky

Jakákoliv léčiva, která posíláte do svého těla, zatěžují játra, tedy orgán, který zbavuje tělo jedovatých látek. A pokud jsou játra unavena, jste unaveni celí. Ujistěte se, že všechna léčiva, která užíváte, jsou nutností.

3. Bordel v bytě, šťastné dítě?

To se sice říká, ale pravdou je, že nepořádek podvědomě stresuje nejen děti. Mozek se cítí být zahlcen vjemy a má problém se soustředit. Ukliďte si kolem sebe. Nebo aspoň povysávejte pavučiny a vyžeňte krysy.

4. Vitamínové nápoje

Je to teď takový trend – vody s příměsí vitamínů. Nenechte se zlákat na něco, co by na první pohled mohlo vašemu organismu udělat dobře. Opak je pravdou. Vitamínové drinky si z nás trochu vystřelují. Obzvlášť ty, které obsahují vitamín B a taurin. Mají opačný efekt, než jaký je od nich očekáván. Metabolismus špatně zpracovává vitamín B, nápoj tělo natolik zaměstná, že ho unaví.

5. Počítač

Pokud vaše zaměstnání spočívá v neustálém civění do počítače, nemůžete se divit, že jste unavení. Záření z obrazovky unavuje oči, lékaři doporučují každých dvacet minut odhlédnout od počítače a dvacet vteřin se dívat na nějaký vzdálenější předmět. A na noc počítače vypínáme úplně, to je snad jasné…

6. Málo zeleniny a ovoce

Je to jednoduchá rovnice. Nula minerálů, nula vitamínů a nula antioxidantů rovná se nula energie. Jezte špenát, hroznové víno a papáju. Proberete se.

7. Příliš pohybu

Jasně, každý vám řekne, jak je pohyb super, že se při něm vyplavují endorfiny a že se po něm člověk cítí energicky. Ale všeho s mírou. Pokud existuje stupnice zatížení organismu při cvičení 1 – 10, odborníci doporučují udržovat námahu na stupni 6 nebo 7. Druhý den ráno byste měli být schopni normálně vstát z postele a po svých si to došourat na záchod.