Jablka

Jablka jsou obzvlášť prospěšná pro naše zdraví a měli byste je jíst každý den. Pomáhají předcházet srdečním onemocněním a vzniku některých nádorů. Nejprospěšnější jsou syrová jablka, protože obsahují pektin, který snižuje hladinu cholesterolu v krvi. Navíc posilují imunitní systém, udržují zdravé cévy a zmírňují alergie a astma.

Brokolice

Tato zelenina je opravdu velmi zdravá, i když málokomu chutná. Obsahuje totiž vysoké množství nejrůznějších fytochemických látek, které pomáhají chránit organismus proti rakovině. Navíc je bohatá na draslík, vápník, lutein a obsahuje nerozpustné vlákniny. Pomáhá tak snižovat krevní tlak, předchází očním chorobám, neutralizuje volné radikály poškozující buňky a urychluje trávení.

Fazole

Fazole obsahují velké množství nerozpustné a rozpustné vlákniny, které dodávají pocit sytosti a pomáhají tak udržovat přiměřenou hmotnost. Navíc snižují hladinu škodlivého cholesterolu a stabilizují hladinu cukru v krvi. Pročistí vám střeva a urychlují trávení.

Česnek

Když česnek rozmělníte, tak se uvolní allicin, díky kterému má česnek antibakteriální účinky. Také zabraňuje tvorbě krevních sraženin a má antioxidační a protirakovinné účinky. Jediným negativem je to, že se vypařuje z kůže. Takže ho pak vy nebo ostatní můžete cítit.

Meruňky

Meruňky obsahují velké množství betakarotenu, který brání poškození organismu agresivními volnými radikály a posiluje imunitní systém. Navíc jsou zdrojem vitamínu C, železa a draslíku, který zároveň snižuje krevní tlak a udržuje zdravé vaše nervy i svaly.