Nenápadná kulatá rajčata, která se objevují v kuchyni po celém světě, jsou studnicí velice prospěšných látek.

Tohle je 8 důvodů proč bychom je měli jíst co nejčastěji.

1) Rajčata obsahují vitamin C a E, provitamin A, vitaminy skupiny B, draslík a železo, v menším množství také vápník a fosfor. Jsou zdrojem vlákniny, nechybí ani důležité antioxidanty, které tělo chrání před škodlivými volnými radikály.

2) Pojídání rajčat podporuje krvetvorbu, prospívá pokožce, vlasům i nehtům, posiluje buněčnou strukturu a imunitu.

3) Rajčata jsou známá a prospěšná pro své antibakteriální účinky.

4) Muži po padesátce, které trápí zvětšená prostata a s ní spojené časté močení, by po nich měli sáhnout co nejčastěji.

5) Díky vysokému obsahu karotenu, přesněji karotenoidu lykopenu, což je účinný antioxidant, který pomáhá chránit buňky těla, přispívají k ochraně cév před zužováním a tvrdnutím.

6) Lykopen, který obsahují, má antioxidační vlastnosti a uplatňuje se při prevenci vzniku rakoviny. Příznivé výsledky jsou uváděny především pro rakovinu prostaty, děložního čípku, tlustého střeva a konečníku, jícnu a žaludku.

7) Psychiatři doporučují rajčata nervově nemocným, poněvadž tento „plod ze zlata“ obsahuje bróm a má tedy zklidňující účinky.

8) Američané tvrdí, že jedna sklenice rajčatové šťávy denně chrání takřka před všemi nemocemi.