„Černoch z Lidlu“ je kauza, která proběhla v médiích a u široké veřejnosti vyvolala vlnu reakcí! Obránci češství, kteří tráví své dny nahlížením do letáků z Lidlu, se do firmy opřeli kvůli výběru modela. Jiní, kteří si uvědomují, že žijeme v 21. století a nějaké rasové předsudky by měli nechat v 70. letech, se jej pro změnu zastali. Děsivé komentáře se staly cílem pro vtipálky, kteří si z celé kauzy a lidské hlouposti a krátkozrakosti dělali legraci. Pokud jste si mysleli, že tím to všechno končí, tak jste na omylu.

Ať se vám to líbí, nebo ne, Alpha Dia je úspěšný model, a tak si jej firmy vybírají pro své produkty. Navíc některé zaujaly přímo antixenofobní postoj a Alpha byl záměrně jejich cílem. “Když můžeme kupovat elektroniku z Číny, nevidím důvod, proč bychom nemohli vídat reklamní fotky s černošským modelem. Přijde mi to naprosto přirozené. V Xiaomimobile jsme samozřejmě zvyklí komunikovat například s Číňany. Jsou to úplně odlišní lidé. Jejich zvyky, kultura nebo způsob jednání. Nemá smysl ale předstírat, že takhle odlišní lidé neexistují. Považuji to za hloupé a omezené. I proto jsme nafotili tyhle fotky: Na barvě kůže nebo původu nám prostě nezáleží,” komentuje kampaň jednatel firmy Jiří Opletal.

Prodejce čínských mobilních zařízení Xiaomimobile.cz dokončil v těchto dnech nové produktové fotky. Telefon od Xiaomi se objevil právě v rukách modela Alpha Dia. Xiaomimobile se tak jasně staví proti xenofobním projevům, které vyvolala kampaň obchodního řetězce Lidl. A rozhodně nejsou jediní. Znechucení veřejnosti tak paradoxně vyneslo tomuto modelovi více, než by si zaujatá část populace přála. Češi jakožto ukecaní rýpalové možná ani netušili, že nevědomky dělají nenáviděnému černochovi reklamu a pomáhají mu k úspěchu.